måndag 7 februari 2011

D på Skidkul



Ikväll var vi på vår första skidtävling (jag har nr 9). Mamma tror att hon aldrig skidat med nummerlapp på sig och jag gör det redan då jag är fyra (och har bara skidat tre gånger i spår förr!)! De hade "potatiskupp" i Jeppo. Jag var inte så intresserad av att fara först, men då mamma sa att alla som skidar får en medalj, då blev jag eld och lågor. Mamma såg lite lustig ut då hon skidade bredvid med handväska om halsen - men hon måste ju ha någonstans att ha kameran, som hon alltid släpar med sig. Och så måste jag ju få lite vatten också, så jag orkade hela 650 metrarna!




Spänningen tätnar...snart går starten!

Hepp!


Det gäller att ligga i så ingen kör om :) (tur mamma var med så hon kunde lyfta upp mig då jag trillade omkull, men det hände bara tre gånger denna gång!)



Huhhuh, det blev tungt med fel vallade skidor, men i mål kom jag! (Mamma kom på att hon förra gången satt smörja på fel ställe - och det var dessutom för plusgrader, då det nu var kanske -8....), men i varje fall rutschade det inte bakåt i uppförsbacken och det stod nästan stilla nerför :).


tadaa!



Jag har hört att man ska testa om det är äkta vara :)


Allra roligast var det efter alltihop :)

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Å vad roligt! Och vad duktig D är som åker skidor så bra!!! :-)

heffamamman sa...

Heja D - vilken duktig kille! Kul att de ordnar en Potaiscup. Eller var det en kupp? :)

Jemayá sa...

Tackar - han kämpade väldigt bra med tanke på att han inte är speciellt bra att skida än. Är överraskad över hur stark tävlingsinstinkt han har!

HM: det var nog en cup :)

Emmama sa...

Wow, vad kul med en liten skidtävling!! :) Kul med medalj!

Kram!