torsdag 3 februari 2011

Fynd

Gissa vad jag hittade då jag sökte diabilder från Israel för några kvällar sen? Jo, mina älskade dansskor :). Man borde aldrig sätta saker på nya platser - hade bara hastigt lyft upp dem i en låda, så att Elmer inte skulle tugga dem i sig...Det var ju för sent med tanke på Helsingfors-resan, men bra om jag far på zumba på lördagen, då D igen är hos sin pappa. I går var jag vikarie på lågstadiet och nu har vi två lugnare dagar med sonen. Mormor mår tyvärr lite sämre igen, jag tror hon har förkylning på gång och då blir det direkt tyngre för hjärtat. Vi håller tummarna att hon klarar det utan sjukhusbesök eller värre. En dag i taget.

Men jag måste ju berätta - har in kontaktannons på nätet och tycker faktiskt det är riktigt spännande :). Nu mår jag själv så pass bra så jag orkar med det - och det är nog nästan enda sättet för mig att ha en chans att träffa någon. Många säger "då du minst anar det så träffar du någon", men som sagt, jag har varit ensam i över fem år nu, man börjar tappa tron på slumpen -nu måste jag själv aktivera mig! Det har jag förstås inte orkat med tidigare och inte har jag heller haft rum med mycket annat i mitt liv. Så här på tröskeln till våren börjar det alltid kännas bättre, så håll tummarna att det skulle lyckas :). Har skrivit några meddelanden med två män, varav ena verkar rätt lovande. Ger lite spänning i mitt liv, tjohoo!

Nästa vecka kan det hända att jag kör över två timmar en väg för att föra två kaniner, inga fler har visat intresse här och jag vill verkligen ha mitt arbetsrum tillbaka för mig själv. Doris har flyttat ner till Elmer så det är bara hennes (rädda) pojkar kvar här uppe.

6 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Tänk att du hittade skorna!
:-)
Och det låter spännande med nätdejting. Hoppas verkligen det går bra för dig där. Jag har flera vänner som träffat sina män på det viset. Ja även fruar.... :-)
Kram!

Pia - My Green Blog sa...

Wow, kul med skorna! Det gäller även borttappade saker...när man minst anar det...och det gäller kärleken också men där tror jag kanske mera på att det är så att man är mottaglig för varandra, att tiden är inne för ett möte. Jag blir alldeles pirrig när jag läser vad du skriver för jag vet så väl hur det känns. Jag träffade min L via Match.com. Det mötet är en intressant historia och förstod tidigt att det var vägledning från Högsta ort redan innan det började.
Jag önskar sååå att du hittar rätt för du är redo nu.
KRAM!

Jemayá sa...

Saltis: det ger lite spänning i livet, speciellt som det är riktigt lovande typer denna gång. Det ger hopp om att om inte nu, så kanske någon gång - och att det faktiskt finns intressanta lediga kvar än här i världen :). kramar!

Pia: jag hittar oftast det jag inte söker, dvs hittar det jag sökte tidigare....så är det kanske i livet också :). Så spännande att du hittade mannen med stort L i ditt liv på nätet! Sonen är ju också ett resultat av match.com, så jag kan ju inte vara annat än tacksam, även om hans pappa och jag inte var menade för varandra. kram!

Ann-Marie sa...

Såg att det var ngn på findit från Y-esse som ville ha kaniner...

Jemayá sa...

A-M: jag hittade bara en som ville ha en hona :(, tack i alla fall!

Anna, Fair and True sa...

Spännande med annonsen! Lycka till!