söndag 22 februari 2009

Ett och annat

Jag strävar till att bara visa egna foton här på bloggen, men nu var jag tvungen att fota en serie ur tidningen, som helt enkelt var perfekt. Jag är definitivt medelålders - det finns inte mycket annat som kan göra mig så glad som att få sova en hel natt utan att bli väckt :). Den lyxen har jag fått uppleva de två senaste nätterna, helt underbart! Är väldigt trött på kvällarna och kom på att det kanske inte skulle skada med lite järnpreparat (Alpenkraft) åt mig själv heller efter den tunga vintern. Annars är orken bra - det tackar jag det tilltagande ljuset för, våren är alltid den tid då jag vitaliseras.

D har igen upptäckt "lippisarna" (som vi säger här, från finskans "lippalakki", dvs , ja vad heter det, "skärmmössa"?), mamma måste också ha, vilket hon inte tycker om, lippisarna har aldrig suttit riktigt bra på hennes knappnålshuvud. Utomhus är det ju också för kallt för enbart en lippis, men eftersom jag inte orkade ta trotsattacken som var på väg, drog jag helt enkelt en av mina egna mössor ovanpå hans lippis, så var alla nöjda (fast det såg lite konstigt ut :). Ds verkyg är i flitig användning, finns det en ficka i hans skjorta, plockar han in alla han kan hitta dit (som Byggare Bob - eller våra egna "Bobbar").


Gusta kan dethär med att ta det lugnt - ofta ligger han på rygg, kanske för att det är skönast för hans stora mage då :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

I mina ögon sett passar "lippiksen" jätte bra åt Dig
och visst är D, söt i lippiksen.

Vi har tider i livet, när det är svårt att
sova en hel natt, visst är det lyx, när man sova hela natten lång. Våren är på kommande, skönt med mera längre ljusa dagar.

Hur sover Du om sommaren, själv sover lite om sommarnatten kan räcka med 3 - 4 timmars sömn, brukar vakna före fåglarna börjar sjunga,
far ofta ut på cykel länk och det kan bli långa sträckor.

Mv.
Henrik

Saltistjejen sa...

Å att få soooova lugnt och ostärt så länge man vill ÄR en lyx! Definitvt!!!!!!!
Hm, det känns som om vi inte riktigt gjort det sedan vi fick barn.... men de nätter man får sova nästan ostört är lyxiga de också! Och man känner sig ju så himla utsövd när man vaknar efter en sådan natt.
Vad fin D är i sin lippis!!!!!!!!
Och Gusta är bara så härlig!
Kramar!

Annika sa...

Sömn är guld!!! Och så fort den strular blir det extremt jobbigt, så jag förstår dug fullt ut.
Lippis har jag aldrig hört om keps förr, så det var nytt för mig. D är supersöt i sina lippis!!!
OCh din katt....UNDERBAR!!
Kram!

Marianne sa...

Jag håller helt med dig - det bästa man kan göra en natt är att sova ostört. Jag har inga barn som väcker mig, men väl katter. Stinas senaste knep är att lägga sig tätt intill mitt huvud och stoppa nosen i örat på mig och sedan KURRA så högt hon kan ...

Hihi, klart att D ska ha en lippis på sig och alla sina verktyg! Han är så fin! Han måste ju göra som era byggare.

Kram!