tisdag 3 februari 2009

Utställning!

Ikväll blir det spännande, jag är med på ett litet, litet hörn av fotoklubben Fotoklickarnas utställning i rådhuset i Nykarleby. Av förekommen anledning har jag inte orkat engagera mig speciellt mycket den senaste tiden, men var i går kväll med D för att i alla fall sköta om att mina egna foton blir inramade (hade skickat in fyra foton, men bara två kom med - de andra var troligen för små format), mycket annan nytta hade de inte av mig. I kväll ska vi gå på vernissage, det blir skoj!

Nu har jag äntligen tagit itu med att lära mig hur mobilkameran fungerar - särdeles imponerad är jag inte över kvaliteten, men ibland är den ju det enda man har med sig, så det är bättre än ingenting. Om jag hinner ska jag ännu lära mig hur man skickar foton till Facebook och hit (om det går) - på fredagen ska jag faktiskt till huvudstaden över veckoslutet, så då kan jag rapportera live :). D ska för första gången var två nätter hos sin pappa, jag flyger båda vägarna för att hinna vara framme en stund. Köpte biljetten redan före julen, men här emellan har jag tvivlat på att jag alls kan åka iväg, då det såg så dåligt ut med mamma. Men nu vågar jag lite hoppas på det igen. Det blir också uppiggande, länge sen jag var på resa på egen hand :) och ser fram emot att se vänner och bekanta i "södern". Ska också på Minä Olen - mässan på lördagen. Men nu borde jag skriva (D är på dagis), (öh, det gör jag ju :), och också se till att det sista tas bort ur vardagsrummet, i morgon kommer byggkarlen!

2 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Vad roligt med utställning ioch vernissage!!!
Kul! Jag vill gärna se dina bidrag. kanske kan du ta ett foto av dem på utställningen och sedan visa här i bloggen???
:-)
Kramar!

Jemayá sa...

Hade inte med mig kameran i kväll, eftersom jag också hade D, men satte en länk i inlägget jag just skrev. Kul att du är intresserad av att se fotona! Jag kämpar med att lära mig tekniken, har en lång väg ännu till riktiga pangbilder, men det är jätteskoj att ändå få vara med och lära sig av andras fina foton! kramar