söndag 15 februari 2009

Ja se den glädje som varar...

I går morse spydde D plötsligt halv fem i sängen, men sen verkade han helt ok på dagen. Själv började jag må lite illa på kvällen och vi gick och la oss tidigt - en halv timme senare var det dags igen, helt utan varning spydde han igen, denna gång över en stor yta :(. Sen när han somnade var det dags för mig, men jag hann till toan. Jag får väl vara tacksam över att vi egentligen inte har haft magsjuka tidigare, men just därför är jag lite förvirrad nu just, hur gör man med maten..? TAck och lov köpte jag blåbärssoppa igår, vi får köra på den linjen idag. Jag har lite stegring nu, men hoppas jag orkar gå igenom de sista plankorna i något skede. Konstig magsjuka som bara "tar sig uttryck" när man går och lägger sig!

Senare: egentligen blev det inte alls så illa, taimingen var bra - denna söndag hade jag inget program (utom plankorna, men det hinner jag än i morgon). D var också trött, vi sov tillsammans flera timmar på dagen - jätteskönt! Första gången på åratal som jag inte bytt om från pyjamas, känns lyxigt :)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Spy -sjuka är på gång, som tur så går den snabbt förbi, ett par dagar lättare mat typ blåbärssoppa,
min erfarenhet av lätt mat är spenatsoppa + kokt ägg, därtill det gamla goda Hartwalls gula Jaffa
snart är D och Du Ok. igen

Mvh.
Henrik

Annika sa...

YUK!! Usch, hoppas ni mår bättre nu. Precis, det viktigaste är ju att få i sig vätska. Som blåbärssoppa och isglass etc.
Jaffa dricka från Hartwall låter ju inte helt fel det heller :-)
KRAM!!!

Jemayá sa...

Henrik: tack för tipsen - Jaffa går inte, eftersom jag inte har det hemma och inte vill åka till butiken med D, men hade kyckling (stannade i magen :) och så blåbärssoppan. Hoppas du besparas!

Annika: isglass, ummmmmmm, det har jag itne heller, men vanlig glass nog, kanske det också är hälsosamt, visst, visst :)? kram

Anonym sa...

Länge sen sist igen... Urk för spysjuka! Hoppas att den är snabbt övergående. Vilket megaprojekt du har på gång i ert vardagsrum. Jag måste återigen säga hur himla duktig du är som drar igång dessa stora byggprojekt på egen hand. Klart att du har snickare som fixar en hel del också, men mycket av finslipandet hänger ju på dig sen. Strongt gjort! Det kommer säkert att bli jättefint då allt är klart. Håller tummarna att spikarna lyser med sin frånvaro under slipningen. :)

Vilka roliga uttryck D har! Speciellt då han kallade Obama och byggkarlarna för pappa. Försöka går ju ;-) Jag gillade också hans ord för tåg och flygplan. Det gäller att vara smart och utnyttja det ordförråd man har till max. :)

Vad skönt att läsa att utveckligen går i rätt riktining för din mamma. Hoppas att hon är på benen snart igen! Nu ska vi bada vår lilla Tjocksmock. Med risk för översvämning i badrummet.

Krya på er!

Anonym sa...

Magåkommorna verkar var skumma numera. Trollet spydde en kväll helt utan förvarning, sen fick han feber och sen var det över. Vi föräldrar fick inga symptom alls?!?

Krya på er!!!!

Trollmamman

Saltistjejen sa...

Åneeeej! Fy vad jobbigt! För er båda!
Hm, jag är inte van vid magsjukor alls så jag har inga bra tisp på mat tror jag. Det enda jag vet är attd et är viktigt att få i sig vätska så man inte blir uttorkad? Kanske kan någon form av soppa därför vara en bra mat??? Hårdkokt ägg har jag också hört men vet inte ifall det stämmer?
Hoppas ni snart blir bättre!
kramar!

ulrika v sa...

Magsjuka är inget skoj, jag har hellre snuva, fast det goda med magsuka att de brukar gå fort om :) Lilleman kastade upp i soffan en kväll i helgen (vilket ledde till tvätt av två filtar, ett par jeans, en ylletröja, två par yllekalsonger, ett par bomullsbyxor och en college), men sen sov han gott hela natten för första gången på länge - skönt!
Vad härligt annars att du nu har golvrenoveringen på gång, tänk vad härligt rummet kommer att bli och det är inte ändå så långt kvar så kämpa på!
Allt gott! Kram Ulrika v

Jemayá sa...

Camilla: det är kanske mitt problem, jag kastar mig in i olika projekt utan att riktigt bry mig om hur mycket jobb det innebär....plankorna var jobbiga att gå igenom, massor med spikar! Vi får se vad snickaren säger, vågar han hyvla, slipper jag slipa! Det ser ut som om mamma i allafall på prov kunde komma hem ett veckoslut bara vi får renoveringen klar (om inget oförutsett inträffar)!! Hoppas badet gick bra - bra med extra lager på kroppen när det är såhär kallt :)

Trollmamman: ja suck, jag trodde redan det var över, men nu spydde han i natt igen (må-ti)...

Saltistjejen: tack för tipsen - tyvärr äter han just inget alls nu just, men dricker nog, tack och lov. Jobbigt då det itne går om...kram!

Ulrika V: ja det blir en massa byke, hinner inte riktigt med - förra natten blev det två gånger lakansbyte ( + kudde igen en gång, hans täcke är nu just i tvätten...). Tyvärr verkar detta inte gå om så fort, är rädd för att han har någon sjukhusbobba i magen, då den inte vill återhämta sig :(. Återanvände ni förresten gamla plankor...ska fråga på fb också! kram