fredag 27 februari 2009

Show and tell: oumbärlig

Som vanligt har jag inte haft tid att fundera på show and tell - synd för Simone hade skojiga teman!!

I morse kom jag på att det var fredag igen och jag borde hitta på något. Hmmmm oumbärlig...bilen - mer eller mindre oumbärlig när man bor på landet, datorn - känns som om jag inte skulle kunna leva utan den, jag både jobbar och har kontakt med världen via den. Kläder, mat...massa med saker är oumbärliga, men jag gör det enkelt för mig. Medan jag jobbade på golvet i kväll bad jag faffa föreviga jobbet - och kom sen på att jag kanske lite krystat kan få det att passa in här. Tak över huvudet är oumbärligt i vårt klimat (när jag riktigt våndats med golvet har jag försökt tänka att det finns många som inte ens har ett golv...), för D är jag rätt oumbärlig för tillfället - och utan D skulle mitt liv ha mycket mindre mening.

Golvet är nu färdiglagt, jag har inte gråtit mera, men jag ville inte se det förrän det nästan var klart. Helt katastrof är det inte, men det är klart att skillnaden syns - på första fotot syns gränsen till vänster (och på den gamla delen håller jag på att spackla spik- och maskhål). Senaste budet är att jag, efter att golvet slipas på tisdagen, lutar den gamla delen två gånger, och kanske den nya delen en gång, och håller det som skurgolv (dvs använder..såpa, tror jag) ...men det kan dyka upp överraskningar av slipandet, så jag får vänta till tisdagen. Under veckoslutet väntar stockväggen jag tänkt lämna fram, på åtgärder, en bit tak måste målas, liksom spisen. Fullt upp. Tur jag har hjälpredor :)

9 kommentarer:

StrandMamman sa...

Ja det är mycket man behöver men jag tycker det bästa konstaterandet från din sida var att du är oumbärlig för D!!! Och för honom spelar det nog ingen roll alls hur ert golv ser ut, huvudsaken att du finns där!!
Många kramar!

Anonym sa...

Oj vad gullig lille D är, vilken hjälpreda du har!
Skönt att det verkar lösa sig med golvet, jag blev lite bekymrad när jag läste ditt tidigare inlägg.

Ha en fin helg, ta det lugnt!

Fritt ur hjärtat sa...

Golv är oumbärligt, tak och hjälpredor likaså, för att inte tala om mammor och söner;-)

Emmama sa...

Himla skit att du inte är hundra procent nöjd men det tror jag du blir när allt är klart! :) Hoppas det! :) Söta bilder på er! Kram!

Taina sa...

Oj vad duktig du är! Två oumbärliga hjälpredor ser du ut att ha, D och katten ;)
Ha en trevlig helg!

Jemayá sa...

Strandmamman: jaa, D har egentligen haft ganska skoj nu då golvet är lagt så vi kan vara där, han har bl.a. skrapat vägg med mig idag :). kram

Marskatten: nästa vecka ska det ju bli klart, sen får jag leva med det :). Sen ska jag ta det lugnt :)

Fritt: så är det!

Emmama: det blev nog otrolgit mycket strul med golvet, är ganska så slut, men som sagt, vi är på slutrakan!! kram

Taina: det har varit bra idag att ha lite hjälp med att få D underhållen - ibland blir han lite väl ivrig med hjälpen :). Och katterna kom på att all sågspån jag skrapat ner från stockarna blir perfekt att kissa i :( :(.

Saltistjejen sa...

ag tycker inte alls det ser så illa ut på bilderna. Golvet alltså. Själva ser du och lille D alldeles otroligt fina ut!!!! :-)
Hoppas nu det blir bra så att du blir nöjd själv i slutändan! Det är ju DET som är viktigt.
Kramar!!!

Marianne sa...

Å vilka duktiga hjälpredor du har! : )

Jag tycker inte heller det syns så mycket på bilden, men det kanske syns mer i verkligheten? Bra idé det där med att luta av planken så blir de kanske mer lika. Och det viktigaste är ju att det blir varmare!

För att inte tala om att ni har varandra, DET är verkligen oumbärligt!

Kram!!!

Jemayá sa...

Saltis: Tack! De nästa dagarna blir avgörande för hur allt blir att se ut, svälj!

Marianne: du har så rätt, när jag blir riktigt, riktigt trött (=nu) borde jag fokusera på D, och det faktum att mamma hela tiden blir starkare och tränar som bäst sig i att börja gå kortare sträckor (med rollator och stödperson). kramar!