torsdag 19 februari 2009

Mellansnack

Borde skriva, men eftersom jag bara har en timme på mig, känns det pressat, vilket inte är det bästa för att kreativiteten ska flöda. Så jag skriver här i stället :). Nu har det blivit klart att min mamma har gikt i foten och på eftermiddagen ska både magen och benet undersökas med ultraljud. Skönt att få konkret kunskap om vad hennes "ont" är. Golvprojektet fortsätter ännu med problem - jag fick plankorna hyvlade, men det visade sig att nästan alla är maskätna på sidorna (ovanpå). Tack och lov hade ett snickeri torra, lite liknande plankor att sälja så vi får fylla ut med dem istället för helt oanvändbara. Hann igår redan glädja mig åt att det bara blev hyvlingskostnaderna, som var en bråkdel av vad ett helt nytt golv kostat, nu blir det plötsligt mycket mer - men bara det skulle hålla sig under ett helt nytt golvs pris, så känns det bättre (för jag har ju själv redan satt ner så mycket arbete på gamlingarna). Jäkla maskar, träet är så jättevackert på mitten, jag skulle så väldigt, väldigt gärna vilja ha fram årsringarna och alltså inte måla. Men vi får se, vi får se....

Nu måste jag ändå försöka skriva några rader till för att döva samvetet, sen blir det intervju och till sist på dagen ska jag träffa ett nytt barn att företräda på flyktingförläggningen. D verkar vara återställd, fast har gnällt mot morgonen i sömnen, så kanske magen ännu krånglar. Är ännu hyperförsiktig med vad jag ger honom. Pausen slut... :)

ps. kan någon av er hjälpa: slant med vänster handens fingrar nere i närheten av "ctrl" knappen - nu syns varje radbyte och mellanslag i texten i word och jag får inte bort det. Oerhört irriterande, blir svårare att se själva texten. Vet någon hur jag får bort funktionen som visar allt som händer i dokumentet?

4 kommentarer:

Marianne sa...

I Word längst upp i menyerna har du en verktygsrad. Där finns en knapp som ser ut som ett bakvänt P. Tryck på den.

Kram!

Anonym sa...

Oj då, gikt det är då långvarigt problem. Vi skall hoppas på det bästa med golvplankorna, när du satt så mycket tid på det redan. Men visst är det bra att snickeriet hade liknande plankor. alla gånger är ju ett trägolv vackert. Du vet att jag håller tummarna för dig.

Sen kanske jag kan lite belysa det där med "ctrl" knappen. Det beror på att man satt paragraftecknet att synas. Tecknet liknar ett bakåtvänt P. Klicka bort det från verktygsfältet eller pröva med ctrl+0
om det här inte hjälper berätta gärna vilken version Du har av word.

Mvh.
Henrik

Anonym sa...

Om du inte vill måla golvet, så går det att blanda lite vitt i golvlacket. Det blir otroligt snyggt! h. Anette

Jemayá sa...

Tack Marianne och Henrik för hjälpen - typiskt nog finns inte detdär bakvända "P"et någonstans i verktygsfältet (utom i samband med styckeindelning) så jag dras fortfarande med extra tecken i texten. Suck.

Anette: tack för tipset - har just funderat på vitt, inte tänkt på att man kan blanda det i lacket!