onsdag 18 mars 2009

A good day

I dag var en helt underbar dag på många sätt. Jag blev väckt bara en gång i natt, solen sken helt underbart på morgonen och blocken jag haft med en rätt stor artikel jag har på gång släppte äntligen. På morgonen var vi på promenad med C och V i vagnen, skrev lite mellan varven, hälsade på mormor på bädden och åkte lite pulka i trädgården (upptäckte plötsligt att vi hade en bra backe där snön ramlat av taket på en hop som min kusin hade kört ihop en gång i vinter). D sov inte på dagen, utan somnade redan nio så jag fick se på Grey's anatomy i lugn och ro (med ett glas vin!!! correction, två :)) och på reklampauserna ladda upp fotona från idag. Men nu måste jag i säng, för i morgon är jag speciallärarvikarie i ett lågstadium och måste upp tidigt...men vi hörs säkert mot slutet av veckan :)




Snabbt självporträtt :) (lika bra det blev såhär, rynkorna syns inte så bra :D

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ååh, underbara bilder! Strålande solsken och äkta vinterväder får mig att längta hem till landet...

Jemayá sa...

Det var så jättefint igår - men jag längtar också till havet i Hfors, underbart en vinter då man kunde vandra på isen utanför staden, kunde man göra det i år?

Anonym sa...

Vilket härligt väder och underbara utebilder! Kul att se lilla kusinen nästan på bild. Han hade det säkert skönt i sin fina vagn. :) Hoppas att D bara har nån kortvarig släng av snabbt övergående basilusker. Och att du får sova bättre inkommande natt. Jag vet precis hur slut man är efter dålig nattsömn... *gäsp*

Med önskan om många uppiggande vårsolstrålar den närmaste tiden!

Anonym sa...

Tillägg till din fråga ovan: Jaa! Den här vintern har varit en rejäl sådan med bra promenadisar. Vi har ännu massor med snö här hos oss. Vilket gör att jag längtar till mellaneuropa istället. Du kan kolla varför inne hos Heffaklumpen. :)

Jemayá sa...

Camilla: Lille V är fenomenal på att sova fast vi babblar på runt honom - D var lite besviken då han inte kunde se annat än nästippen av "bebisen". Det verkar, tack och lov, osm om det var ett dygn av spysjuka - vi har sovit gott i natt och han verkar ok nu då han just vaknade (skriver detta fredag morgon). Hoppas jag skulle hinna in till din blogg snart!!! Nu är det lite frukost som gäller.