lördag 28 mars 2009

Show and tell: Om jag vann 10 000 kronor...

När jag riktigt började fundera på saken så är väl 10 000 kronor egentligen inte en så stor summa...? Vad kan det bli i euro, under 1000? Klart det skulle vara en trevlig "tillsats" men sådär stora radikala ändringar skulle man inte kunna göra. En snabb praktisk lista:
- min tand trilla ut i torsdags, var till tandläkaren och limmade in den igår. Det är alltså frågan om en "protes", som nu börjar bli över 25 år gammal och borde göras om - är inte riktigt säker på att denna summa skulle räcka, men nästan...
- en makrolins till kameran skulle vara jättejätteskoj såhär före sommaren med blommor och bin på kommande
- delbetalning på ny bil, eller installation av bergvärme (vi har oljepanna, skulle vilja byta till något naturvänligare, men det måste säkert bli tills pannan pajar, och den borde hålla cirka tio år till åtminstone)

Trista saker (utom linsen till kameran :), så vi drömmer lite:
- RESA. Om jag inte skulle behöva ta hänsyn till vad som skulle vara bra för D så skulle jag vilja resa till Mexico, besöka gamla Maya (eller var det Toltekerna...?) pyramider och kraftplatser. Har också ganska många bekanta i Australien, där jag aldrig varit, för en sådan resan skulle både tid och pengar behövas. Barnvänlig resa som jag hoppas på i november är helt enkelt Kanarieöarna. Jag önskar man kunde köpa sig resesällskap också, men jag far ensam med honom om ingen vill komma med mig (bara att meddela :).

Fotot är från min sista utlandsresa före D - då var han med som tremånader gammalt foster :). Var med en väninna till Sharm el sheik i Egypten.

Nå just så - när jag tittade in hos Erika märkte jag att jag skrivit av fel, det var 10 miljoner - DÅ börjar vi ju komma någon vart :). Men tyvärr hinner jag inte skriva mera denna gång...jag skulle fixa ALLT jag skrivit här med så mycket pengar :).

Västmanländskan har valt nästa teman, som som vanligt ses till vänster i spalten + deltagarna.

6 kommentarer:

leopardia sa...

Har oxå bekanta i Australien, som man borde hälsa på... fast jag skyller på att det finns massa giftiga spindlar där =/

Taina sa...

Visst är det mycket vi kan fixa för 10 mille. De där praktiska sakerna. Sedan är ju vardagslyxen något vi alla drömmer om, som en resa långt bort. Bilden från Egypten får ju en att börja längta ;)
Jag håller tummarna att det kommer en vinst så småningom. Men det förutsätter att du spelar på lotto eller liknande...
Kram

Anonym sa...

Ja, 10 000 kr är ju försvinnande lite när man börjar titta efter hål att stoppa dem i... Det är till exempel bara hälften av vad CSN ska ha av mig i år som återbetalning på studieskulden!
10 miljoner räcker ju mycket längre förhoppningsvis! Hoppas att du kommer iväg till Kanarieöarna i november!

Anonym sa...

Förresten, vilken underbar bild från Egypten och vilket fint minne - att D var med på ett hörn!

Jemayá sa...

Petchie: svälj, inte skoj med studieskulder :(, jag har tack och lov varit skuldfri de senaste sex åren, annars skulle det inte ha gått. Blir spännande att se varifrån D och jag får våra första solsemesterbilder tillsammans - med båda på bild :).

Anonym sa...

l?se hele blog, pretty good