söndag 22 mars 2009

Sunday walk

Äntligen gav sig magbobborna av - ännu igår kastade D upp flera gånger. Blev redan så orolig så jag ringde hvc på eftermiddagen när han verkade så kraftlös, men så plötsligt kvicknade han till. Ännu på kvällen var det störtflod - har fått tvätta en matta, två filtar, madrassen på soffan, bäddmadrassens överkast + otaliga lakan, handdukar o kläder...man kan bara hoppas att han skulle förstå att söka sig till toan nästa gång det blir dags för magsjuka (siktar in mig på nästa år...). I och för sig har detta haft något gott med sig - jag har igen gått ner i vikt :).

På eftermiddagen tog vi en promenad och sedan en liten pulkatur till vår gamla ria på två stenkast avstånd från huset. Det borde jag ju ha nämnt i samband med smultronställena...kändes lite speciellt att fara dit nu just, eftersom vintern för tre år sedan var rätt lika den nu, kommer ihåg hur jag plumsade genom skaren på samma sätt som idag med min stora mage. Sen satt jag ofta i solen vid rieväggen en stund innan jag vaggade iväg hem igen.




Även om det inte är långt borta, är det lite besvärligt att ta sig dit på vintern utan skidor, så det var roligt nu att kunna gå och dra pulkan över skaren.













Sin vana trogen följde Fia med.









Jag hade endast mobilkameran med - utomhus tycks den ta helt ok foton, bättre än ingenting :). Känns skönt att igen ha energi och att D är på gott humör och orkar leka igen.

ps. jag blir mer och mer förälskad i Facebook - fick nyss kontakt med en tjej från Canada, som jag delade rum med i München för ...24 år sedan. Hon besökte mig i Finland och vi bilade till Östra Finland, upp till Lappland och allt till Alta i Norge. Senare besökte jag henne i Montreal, men då var hon upp över öronen förälskad och vi tappade hastigt kontakten efter det. Det visade sig att killen skulle bli hennes blivande man, fick jag nyss veta :). Underbart att igen kunna knyta kontakten!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tufft magafar ni råkat ut för, har hört från andra också att det varit häftigt, tur att det börjat vända! Har inte kommit mig för att börja facebook:a, låter häftigt att kunna hitta gamla vänner så där! Men än så länge håller jag mig till bloggen.
Trollmamman

Anonym sa...

Skönt att ni känner er bättre nu! Då våra barn har haft spysjuka som små, så har jag alltid kört med stora badhanddukar. Bättre att de spyr ner sådana än att allt hamnar i sängen eller på golvet. För det lyckas sällan att få små barn att träffa rätt i ett fat på golvet eller ta sig till toan. Tack och lov är det länge sen vi hade besök av såna basilusker nu. Peppar peppar.

Facebook har jag lyckats hålla mig ifrån hittills. Ända gången som jag har tittat in där var då jag måste få tag på dottern snabbt och hon inte svarade i sin telefon. På Facebook fick jag napp inom några minuter. ;-) Jag befarar att jag skulle fastna där alldeles för långa stunder... Nätet kräver redan tillräckligt med tid.

Hoppas att solen fortsätter att lysa lika fint under hela veckan!

Anonym sa...

Enda med e ska det väl vara... Ändan sitter där bak. ;-)

Annika sa...

Vilka underbara bilder, U!!! Gillar dom!
Du har en verkligt BRA mobilkamera måste jag säga.
FB är fortfarande INTE min grej, och just nu har jag inga planer på att gå med även om jag förstår att det är rätt kul. Peter och Karolina har varsitt kontooch däör brukar jag smyga omkring också lite inkognito, haha!! men ett eget konto? NÄ, inte än iallafall...
Ha en fin dag!!
KRAM!!

Jemayá sa...

Trollmamman: jaaa, det är inte skoj detta, och när det inte vill ta slut!

Camilla: jag har tydligen haft för små handdukar :(, har varit naiv och trott att det är över med en gång, nu vet jag bättre! Måste säga att Facebook egentligen kräver mycket mindre tid än bloggen - man kan ju inte skriva så mycket, men får också hastigt del av andras göromål. Det är det jag gillar, att både ge och ta :). Men nog vill jag blogga också :)

Annika: inomhus är kameran mer eller mindre värdelös och kvaliteten blir ju inte speciellt bra, det går inte heller att t.ex. laga pappersfoton av dem, eftersom de är så små till formatet, men skojigt i allafall att kunna lite knäppa minnen fast man inte har kameran med. Borde lära mig hur jag kan skicka hit dem direkt :). FB är ett snabbt och behändigt sätt att hålla kontakt - kom ihåg mig om du börjar med eget konto :) :). kram