måndag 19 mars 2007

"Jobbigt"

Det var ett "jobbigt" veckoslut - dvs undervisning fredag och bandningar lördag - söndag. Oj, vad jag var arg på söndag då jag försökte hitta kläder för finalbandningen av frågesporten. Jag har gått upp i vikt :( (är det priset för att humöret är bättre tack vare mängderna choklad....?). På lördagen var det ingen fara, för då syntes bara överkroppen, men på söndagen skulle jag vara i helbild. Halva innehållet i klädskrubben låg på golvet då jag äntligen valde det bekväma, men avslöjande alternativet. Genast jag får lite reserver på kontot far jag på shopping och köper större byxor. Blir bara på dåligt humör då jag ska pressa mig in i för små...jaha, D vaknade, fortsättning följer...någon gång!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Finns inget värre än då kläderna krympt i skåpet ;-). Verkar bli svårare att bli av med extrakilon ju äldre man blir. Jag slog till och köpte nya lenkkitossor förra veckan, de var dyyyyra - men om man inte minns när man senast köpte nya (dvs det är minst 7-8 år sedan) så har man väl rätt att satsa ordentligt nu då! Tyvärr försvann jogging-vädret hastigt och lustigt.

Jemayá sa...

Jaa, usch, detta med formen. Tycker inte om att jogga, men tänkte faktiskt på att det skulle vara något man rätt snabbt kan göra, t.ex. just då D somnat. Något radikalt får jag väl ta till snart! Lycka till med din motion!

Anonym sa...

Samma klädproblem här, men jag kan inte tänka mig att behålla extrakilona, de ska bort (knäna orkar inte heller förresten). Men lätt är det inte... Suck! BK