måndag 19 mars 2007

Socialt!

I morgon ska vi ha gäster, hurraa! Tre småsmå flickor och tre lite större flickor (hmmm, kom just på två tjejer till som skulle platsa...) - Daniel blir säkert helt yr :). Har länge tänkt bjuda några mammor från mamma-barngruppen, men det har inte funnits ork för det. Men nu tänkte jag att det ska ske. Blir spännande. Jag planerar också en resa till huvudstaden i början av maj. Ibland blir jag lite tveksam, blir det bara jobbigt, blir D bara orolig av det hela - han har ju aldrig sovit någon annanstans...men samtidigt skulle det vara så roligt att se gamla vänner, och lite ströva runt och titta på folk, kanske titta in till min förra arbetsplats. Så jag tror jag ska åka iväg, D har ju fyllt ett år då redan, så han är ju stor då :).

I'm beginning to have a social life - invited a bunch of girls of various ages over tomorrow :). D will have a fieldday...haven't had the time nor the energy for hardly anything extra for many months, but now I feel up for it. Actually, working lately has given me energy again, which is sooo nice! I'm also planning a trip to the capital at the beginning of May...hope it'll be possible, it would be great to stroll around in familiar surroundings (lived there for six years), see old friends, maybe visit my old colleagues. Of course I'm picturing lovely springweather when I'm imagining all this, not rainy, windy weather which is also rather common...but friends will be friends, no matter what the weather is like!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer att gå bra i Hesa! Jag reste ju också dit ensam med Lovis i höstas då hon bara var 5 månader, om du åker med tåg kommer det att gå speciellt bra (det gjorde vi, ena vägen, det var underbart!) Lycka till!

Annika sa...

Vad trevligt med tjejkväll!!! Hoppas ni får det mysigt allihopa. D kommer att vara i sjunde himlen!

Klart du ska åka till H-fors med D!!! Det klarar han galant! Tåg är ju dessutom ett så trevligt sätt att resa på.

Jemayá sa...

Jag har faktiskt tänkt ta bilen, så kan jag lätt hälsa på här och där på vägen ner och upp också. Lite mera frihet på det sättet, inbillar jag mig. Men ska fundera på saken!