onsdag 14 mars 2007

Spring/vår!

One of the hardest things right now is that D's routines are changing - sometimes he naps "when he is supposed to", sometimes not. And I find that hard, since I never know when I'll have a chance to do the things I should do. Otherwise I think he is at such a nice stage right now, showing affection, moving about (by pulling himself forward on his stomach...), being happy about it. The nice things is that the weather outside is so nice - I don't mind going for walks with him now. The snow is melting superfast. I'm a bit wary of shouting "spring" from the rooftops, I remember last year so well, when I was taking my small walks with my huge belly, and all the snow we still got in April caused a lot of problems. Lower photo is taken towards the woods - we live close to the railway, this is looking at the other side of it, countryside, as you can see :).

Såg koltrast i trädgården idag! Fast jag vet att en övervintrat här i byn, kanske det är samma. Härligt, härligt i allafall med våren. Nu tycker jag också att det är mycket roligare att vandra omkring med D. Gillar min nya vagn, den är så smidig - och på något sätt är det bara lättare att ge sig iväg nu än i höstas t.ex. Till den som gav tipset om choklad (70%) som motvikt till PMS - jag tror det hjälpte, och det var en sån trevlig medicin! Det var inte alls så dramatiskt med "rokovikån" denna gång som sist. Eller kanske jag annars bara är i bättre skick...? Anyway, såna här medicinkurer gillar jag - ingen stor fara fast man tar överdos, heheh (och jag har nog svårt att hålla mig till en bit per gång..).

4 kommentarer:

Anonym sa...

hej, det är faktiskt alldeles superunderbart med vår, det är ljust när man vaknar och ljust på kvällen!
Roligt att höra att D har fullt upp med att upptäcka världen. Jag vet att det är svårt att hinna med allt. Har den känslan varje dag. Har konstaterat att jag ibland bara måste sätta mig ner och strunta i att saker och ting inte blir gjorda. Sitta ner en stund, prata med barnen, läsa en bok (antingen för mig själv eller för barnen), eller bara vara. Acceptera att jag inte orkar och hinner med allt, och samtidigt notera att surprise-surprise jorden gick inte under för det!! Sen har man igen krafter att hugga i igen.
Sköt om er!
Kram Kiika

Anonym sa...

Jo sa ju att det funkar!Lite rödvin sen om det ännu är besvärligt +mandlarna. Tack för fotona!

s

Annika sa...

Vilka härliga vårvinterbilder!!! Gillar den med björkarna mkt!
Våren är en härlig tid. Man känner verkligen livsandarna vakna!!

Jemayá sa...

Kiika: jo, men feng shui har nog rätt - då det är riktigt, riktigt råddigt hemma, så börjar man faktiskt må dåligt! Gäller att hitta balans. Men såhär i vårtider får jag faktiskt ibland riktigt energiknyckar, försöker få så mycket gjort som möjligt de gångerna - för man vet inte när de kommer igen :).

s: mandlarna har jag nu också, och kom på att lite rödvin efter att D fått sin sista slurk mjölk för kvällen kanske skulle gå för sig. Nu gäller det bara att inhandla varan, heheh.

Annika: har alltid gillat våren, och nu är den extraspeciell då min lilla guldklimp blev född då :)!