torsdag 21 juni 2007

Lazy days?

Det har på nåt sätt känns väldigt oroligt i flera veckor, både Ds "oförutsägbarhet" och sen en massa spring hit och dit. Uppvaktningar att komma ihåg, byadagar/lite jobb med hemsidan på gång (www.jeppo.fi) och nu har jag äntligen fått igång vår gamla traktor och drog upp de burriga buskarna, som stört mig så länge. Nu är bara problemet vart jag ska sätta dem. Blir lite matt då jag troligen måste gräva upp en stubbe för att få ner ena på bästa stället. Armarna har igen domnat i natt, blev lite väl mycket grävande och slitande i går. Kom på att jag helt enkelt MÅSTE förstora en blombänk samtidigt :). På kvällen bjöd Ny-tv på mat - härligt, härligt, härligt att få sätta sig till dukat bord, bli serverad och äta GOD mat. Dessutom drack jag ett glas vin! Och ha folk att prata med. Underbar kväll - och nu har jag flera dagar utan program framför mig. Ja...nästa programpunkt blir qigonglägret. AH!

After a period that has felt rather restless I now look forward to more "summery" moods, no program (well, need to go take pictures of a garden for an article today) until the qigong weekend after a week. NICE!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nä men hallååå, hur i allsin dar orkar du med allt, inte undra på att du får problem med armarna. Försök nu att ta det lite lugnt också....man behöver väl inte möblera om hela trädgården på en gång.Jag ser framför mej en tv-serie som heter "Ulla the modern super-farmer-mum". Ser framför mej hur du genast när D somnat....formas om till kvinnliga Hulken fast inte ljusgrön, och bara börjar vifta med armar o ben o skuttar från traktor till renoveringsarbeten, buskar flyger vilt över huset och över vägen till åkern, och byborna som passerar, skakar på huvet...ack dendär Linders Ulla, hon är " kova brutta hon" fast på dialekt, såklat.Serverad middag o en skvätt vin var du minsann värd. Skål på den saken. Kram Katri

Anonym sa...

Hoppas ni får en riktigt skön midsommar!Önskar Linda och Vilgot

Anonym sa...

Ha en skön midsommar önskar vi här från öriket också. Det blir besök från Stockholmsbybor med småttingar över helgen. :)

Jemayá sa...

Katri: ljusgrön passar riktigt bra :). Har själv också funderat varför det är så viktigt att få gräva...?! Någon basic instinct är det säkert...att få göra något fysiskt och eget, kanske?! Anyway, nu börjar jag faktiskt bli nöjd med trädgården i stort!

Linda och Kat(t): trevligt att ni tittade in såhär i festtider, hoppas ni får en fin midsommar allihopa!

Anonym sa...

qigong skulle jag också vilja prova på!

Jemayá sa...

A-M: jag kan verkligen rekommendera det!!