torsdag 14 juni 2007

Straffet!

Jag får skylla mig själv. Satt och skrev i flera timmar (klockan tycks vara en timme sen på bloggen) till halv tolv, och D har igen gnytt och svängt sig med huvudet i fotändan etc flera gånger i natt. Resultat: jag är sur och trött i dag. Allt känns tungt, D ville inte somna på dagen fast han var helt slut, jag blev helt slut, men till sist gav han upp. Nu är jag helt slapp, kommer inte igång med något vettigt, och snart vaknar han väl igen. Det går inte för mig att göra som igår - jag måste helt enkelt se till att jag kommer mig i säng 10-tiden, annars orkar jag helt enkelt inte dagen efter. Där fick jag mig då. En läxa. När ska jag då hinna skriva på bloggen?! Snyft.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har precis samma erfarenhet. Om jag lägger mig vid tio fungerar jag ganska bra följande dag, blir det elva-tolv sitter jag bara och stirrar och får inget gjort. Jag försöker tänka att det inte kommer att vara så här för evigt, det kommer att komma en tid då Lovis lever mycket mer självständigt och jag kanske till och med kan trycka tyg medan hon är vaken. Fast det lär dröja ett tag tills jag kan vara uppe på kvällarna nu då hon har ett syskon på kommande!

Anonym sa...

ja, nog är det bra om jag med, kommer i säng på kvällen sådär 10 tiden
men som tur har jag möjlighet att ta en tupplur på dagen - har alltid varit bra på att sova.

får önska Dig en bra dag
vh. Henrik

Jemayá sa...

Malin: jaaa, du får väl nog sätta kreativiteten lite på hyllan några år framåt - i varje fall det som inte gäller barnen! Och man borde ju ha lärt sig redan i detta skede - det kommer svackor då man är extratrött och allt känns tyngre, sen går det helt bra igen. Men man får vara realist, det är nog bara att pallra sig i säng i tid!

Henrik: jag är dålig på att ta tupplurer, tyvärr. Vill gärna, men somnar sällan, endast om jag är halvdöd...

Yvonne sa...

Men jag tycker att du har hunnit skriva massor :) nu när jag har semester och också hinner läsa. Fast jag vet ju nog hur det är, livet med en ettåring är väldigt intensivt. Jag har hållit på att magra bort av allt spring och fläng när jag har haft ettåringar :)

Jemayá sa...

Yvonne: jag skriver som en kulspruta då jag slipper till maskinen :). Det där med att magra bort låter riktigt bra, har nämligen lite reserver som gärna skulle få försvinna :).