lördag 5 juli 2008

Hemma igen


..som en nästan ny människa :). I varje fall har jag inte hetsat upp mig för något ännu, inte heller kännt mig sådär övermäktigt trött, å andra sidan kom jag hem klockan ett på dagen....I kronoby fortsätter lägret ännu, de har fest i kväll. Jag har hällt upp ett glas vin och ska äta salta kex för att i anden vara med dem :), D somnade redan nio. Han hade det lite jobbigt först när jag for - fammo ringde i panik första kvällen att han varken vill äta kvällsgröt, dricka mjölk eller börja sova, utan bara gråter. I det skedet hade jag hunnit "gonga" så pass mycket, så jag tog det lugnt och bad henne ännu vänta en halvtimme (tyckte hon hade försökt få honom att sova för tidigt), om han inte hade somnat då, så skulle jag komma hem. Men det behövde jag alltså inte, även om han ännu följade dag hade frågat efter mamma och gråtit en skvätt allt emellanåt. Det kändes hemskt att höra och jag funderade också på att fara hem till kvällen, men faffa tycket att de nog klarar av det, jag kan stanna.

Det som var överraskande var att jag började sakna D så mycket. Kanske det fanns flera orsaker - att det inte gick så bra där hemma, att det fanns en 11 månaders baby på lägret och att jag ju faktiskt aldrig varit från honom två nätter. Fick nästan kämpa med tårarna då jag pratade om honom och längtade efter att komma hem idag. Lite snopet blev det då jag rusade in i dag och fick höra att han hade somnat fem minuter tidigare :(.

Men lägret då - det var precis så skönt som jag hade tänkt mig. Träningarna hade direkt effekt, fast detdär med att sova gott var en annan femma. Kände mig så uppladdad båda kvällarna, så jag hade svårt att få sömn och sov väldigt ytligt. Men var ändå inte speciellt trött och vaknade redan sex båda morgnarna (första träningen var klockan 7). I går fick jag också en ayurvedamassage (fanns möjligheter till olika sorts terapier där) och på kvällen tog jag årets första dopp i havet i Jakobstad, dit vi åkte för att qigonga vid stranden. Härligt, härligt. De enda foton jag knäppte var då, annars kom jag inte ens ihåg att jag hade med kameran, var helt koncentrerad på att få ut det mesta av dagarna. Vi hade rätt tur med vädret, torsdag och halva fredagen var underbara, vid havet var det fint, men sen har det varit kallt.

Sen är ju en viktig del själva deltagarna. Som vanligt fanns det gamla och nya trevliga bekantskaper, vilket ju ger sin krydda. I kväll skulle man ha fått vara riktigt social, men är nog inte så lessen över att inte kunna vara där, jag fick det jag behövde få, med råge. Jag tror att festande skulle ha tröttat ut mig och delvis dragit tillbaka de goda effekterna. Om vädret är fint i morgon, åker jag ännu dit med D. Försökte hitta barnvakt att ta med (vill inte skiljas från honom), men alla var upptagna, så jag tar det som en utflykt - vi far och titta på tanter och farbröder som står och viftar i luften och beter sig lustigt (en katt satt under en bil och tittade nyfiket på oss i morse :), i bästa fall får jag lite, lite qigongat. Men jag ser hur det blir först i morgon.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Helt fantastiskt att höra hur fint du haft det. KLART att du hade lessamt efter D, det är helt självklart. Men jag tror det gjorde gott åt er båda ändå + fammo o faffa med.Jag är glad för dej. Jag har börjat bolla med tanken om att eventuellt komma en sväng upp i augusti, men lämnar det öppet ännu...kram K

Jemayá sa...

jag blev överraskad över hur lessamt jag fick det - har ju inte haft det då D varit borta hemifrån! 9-10.8 har jag bokat övernattning på Hickarö med P & co (Jessies konfirmation är ju då), annars har jag inget annat bokat i augusti. Härligt om du kunde komma!!! kram

Helén sa...

Hej Ulla!
Såg att jag hamnat i din blogg :) Skulle bli jätteglad om du kan maila bilden till mig - den här var i så litet format. Roligt att du trivdes på lägret!

coumba_dioup@hotmail.com

Jemayá sa...

Det var tydligen det som behövdes för att få en kommentar av dig :), kommentera gärna igen :). Ha en skön sommar, tack för ett fin-fint läger, igen en gång!