söndag 13 juli 2008

S & L fick varandra

Ni vet: "taaa, tadadadam,dadadam..." börjar orgeln spela, brudföljet börjar skrida uppför gången. Åhhhh, vad det var fint, jag fick kämpa med att inte börja gråta (för börjar jag så blir det inget slut på det....). Bruden var helt ljuuvligt vacker, brudgummen stilig och rörande bestämd med sitt "JA" som rungade i kyrkan. Vilket fint bröllop det var, rätt litet, intimt. Jag var så glad att jag också fick ta del av det.

Fick mig friserat på "drop-in" salong i Kokkola, men en klänning hann jag inte hitta. Hittade nog en som satt perfekt, lämplig längd och dessutom skuren så man såg smalare ut. Men tyvärr var den stålgrå, sög på något sätt all färg ur mig, och så ville jag inte känna mig på ett bröllop, så det fick bli en gammal, lite mindre festlig sak ur garderoben i stället. Kände mig inte riktigt "tiptop", men det kanske man inte alltid förväntar sig av en småbarnsmamma...bra då man har ursäkt att komma med. Humlen, som hade kastat ut sina revar över trappan då jag kom farande med kärran som skulle in i bilen på morgonen, rev dessutom upp flera röda ärr i pannan och ett på ögonlocket, men makeupen fixade det rätt bra.

En ny upplevelse var att på mottagningen sitta och samtala med en snygg, sammetsögd man - båda tårögda för att vi båda saknade våra barn :). Är inte D med och jag ser andra barn i ungefär samma ålder, så får jag lessamt. Men det var inte så farligt, hade tre latinos som bordskavaljerer, en kunde inte så bra engelska ens, så det var skoj att försöka lite tala spanska igen. Förstår det mesta, men det går knaggligt att tala. Vi förstod och missförstod varandra i gott samförstånd :). Brudgummens bror höll i trådarna med programmet, det var avslappnat, hjärtligt och musiken limmade ihop alltihopa. Härligt att se bruden och brudgummen släppa loss med sitt band New Shoes, som spelar R´n´B/Soul-typs musik. Tyvärr blev det ingen dans, jag hade lite hoppats på en salsa svängom, jag tror det skulle ha funnits kunniga danspartners. Men salsan "undflyr" mig - sist jag försökte ta mig till Vasa, där salsakväll ordnades, blev det översvämning och vägen klipptes av...det var före D, sen dess har jag inte ens tagit reda på var och när något skulle ha ordnats. Nu blir det bara lite salsa här hemma, främst då jag ska städa :).

Nu ska jag läsa en bok, Ds besök hos hans far har förlängts med några timmar på söndagar, vilket också är skönt, behöver inte koka någon lunch. Hoppas ni andra också hade ett trevligt veckoslut!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint med bröllop! Jag blir alldeles mosig när jag ser vigslar.

Helgen var bra här också. Inte gjorde jag många knop, men det var liksom meningen.

Jemayá sa...

Va bra att du också fick ett veckoslut du var nöjd med!