fredag 11 juli 2008

Socialt!

Två dagar har jag haft väninnor på besök - härligt att bara sitta och prata! En kväll fick D flickbesök (och jag förstås en trevlig "mammor emellan"-pratstund). D blev så förtrollad av E så han ville pussa henne (han har blivit riktigt ivrig med det på sistone :). Hon var inte så förtjust, flydde till mammas trygga famn då den högljudde och ivrige beundraren kom :).




I går kväll var D och jag ut och cykla på kvällen. Solen tittade t.o.m. fram lite. Sen satt jag faktiskt ute i gungan en stund (tills jag blev våt i baken) och njöt av ljuset och min vildvuxna trädgård :), medan D roade sig med att kasta vattenflaskan och traktorn i buskarna. Frodig är trädgården minsann - en glad överraskning hittade jag en kväll, en igelkott! Har inte sett dem på flera år, så blev jätteglad.







Ja suck, inte får jag dessa bilder som jag vill ha dem...(hur gör man för att få dem snyggt i en ruta?)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ulla, ser du (sista bilden) att det är ett lysande hjärta av moln som kommer fram? Det betyder nog nåt gott och hoppfullt. kram Katri

StrandMamman sa...

Jag är jättefrustrerad varje gång jag ska sätta in bilder, det blir en massa trixande och flyttande och är jättejobbigt att få som man skulle vilja ha det. Borde uppfinnas ett betydligt enklare och snabbare sätt!

Anonym sa...

Vilka fina irisar du har!!! De ser ut att trivas väldigt bra "hos dig"!! Har du haft dem många år?

Marianne

Jemayá sa...

Katri: nu först ser jag hjärtat! Va skoj att du såg det, hoppas verkligen det är ett gott tecken!!

Stranmamman: jag misstänker det finns ett program man kan använda, men har inte ännu orkat kolla upp det (har sett att vissa bloggare har en länk till något foto"system")

Marianne: jo, de är rätt gamla, har delat på den ursprungliga plantan redan en gång. Tycker jättemycket om dem och nu då det regnat så mycket, trivs de ju bra :)