onsdag 16 juli 2008

Pesök!

Jag hann lite fundera på dukningen före mina två gäster anlände i kväll.










Här sitter vi och njuter av den ljuva svala sommarkvällen (kameran hade tydligen tagit sig en klunk vin också, eftersom den inte klarade av att fokusera rätt....). Mitt i natten producerade gästerna följande mästervärk, öh, verk i gästboken, en P vers med finsk accent (b blir ofta p för dem :), månne detta är lika roligt dagen efter också....):

Pimuna plockade plommor på pulevarden (=jag fick en bukett blommor plockade i dikesrenen)
Plandade planterade plad på plattan (= jag pjöd på sallad...)
Pimuna pinkade pland perennerna på Pöösas (konstnärlig frihet, ej sanning :).
Plötsligt ploppade provade pojkvänner popp pland pladen (jag har jätteroligt ännu åt detta....kl halv ett på natten...Vi tog en promenad längs memory lane),
pimuna plinkade paralyserat (öh) ,
plev pannkaka pland pullona (pullo=flaska på finska)!

Prima producerad privat poesi!
Pisset porlar på pärtan (=regnar ute),
piste! (=punkt på finska)

Oj vad jag skrattat, ptusen ptack Psusan och Parpro!!!
Det kom ett ps per ptelefon ännu:

Pimuna parkerade pedan, promenerade promillestinna på pulevarden, pustade påväg: perkele patteriet pslut! :) :) :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! det var bra diktat, bra med poeter som förgyller för dej, och för oss andra. Hälsningar från steinback pimuna.

Anonym sa...

Låter som en underbart trevlig kväll!! Jag skrattade gott då jag läste alstret av pimuna :))!
Marianne

Jemayá sa...

Det var härliga pimur jag hade på pesök :)