fredag 26 december 2008

Can it be true...?

In January I began to paint D's wall. I had made a rought skiss of what I wanted in the picture, during this year much more has turned up than I intended and the work grown and grown. During the summer I didn't paint at all and I've had very few opportunities to paint this autumn (or felt like doing it when I've had the chance...). Now I've painted for two days (well, I become too tired after 2-3 hours) and it suddenly hit me - it's almost ready!! But that might still take months, I can't paint when D is home. But I'm so eager, so I have to show you what it looks like right now, when it's almost finished :). Some flowers, plants, a few birds, maybe a few more stars are still needed plus the finishing touch of everything, but still, it's ALMOST finished, yippiiieee!

6 kommentarer:

Petchie75 sa...

Ulla, det är verkligen en helt underbar väggmålning!! Grattis till att den nästan är klar nu, vad tycker D om den förresten? Och du behöll den fina lilla apan!
Jätteimponerad!

Jemayá sa...

Jag har helt enkelt inte hunnit göra något åt apan, så den hänger kvar :) (troligen blir det också så). D bryr sig inte så mycket mera, men i början var han nog till sig då han kom hem från sin pappa och jag visade vad jag målat - det var ju lejon, elefant och sånt som ju var mera spännande än en palm :). Men då jag ber honom visa någon sitt rum, brukar han nog peka ut ett och annat på väggen. Jag fasar bara för att han sen om några år säger : "mamma, jag vill ha bilar på väggen " :(

Anonym sa...

Väggmålningen är helt fantastisk! Grattis! kram Katri

Anonym sa...

Jag har kommenterat väggen tidigare också men jag måste ännu en gång få säga att den är helt underbar!! Jag kan inte annat än vara imponerad över hur bra du målar! Fantastiskt!
Marianne

Jemayá sa...

TAck Katri och Marianne, är nog riktigt stolt och överraskad över den själv också :)

Marianne sa...

Oj, vilken fantastisk vägg! Så duktig du är! Jag är jätteimponerad! Det ska bli spännande att se när den är klar! Hoppas du får gott om tid att måla!