onsdag 3 december 2008

Semestertider :)

I går fick jag äntligen allt fixat med bilen och reparationen blev sist och slutligen bara lite över 400 e. Lottade i lördags, men pengarna till nya bilen dök inte upp, 3 rätt... :)

Jag har varit lite orolig över att kanske min reiki har torkat in, eftersom den inte verkar fungera på mig själv mera, men i går märkte jag att den nog fanns där ändå. Var på lunch med en väninna under tiden som bilen fixades och trots att jag önskat att hon skulle ge mig reiki, så blev det tvärtom. Men man får ju själv också när man ger - var på väldigt gott humör då jag körde hem. På kvällen klagade min mamma över sina kalla ben (vi har ett väldigt dragigt vardagsrumsgolv, ingen isolering alls - det ska åtgärdas, men först i mars, så vi får frysa om fötterna ännu en vinter :(. ) och då kom jag på att värma upp dem med reikin som ännu kändes av. Det är lustigt och fantastiskt att man bara genom att sätta händerna på någon kan känna av värmen som flödar!

Har varit lite orolig de senaste dagarna över att jag troligen inte har något mera jobb detta år. Eftersom jag var sjuk, missade jag några jobbtillfällen och inkomster, som skulle ha suttit bra nu, men vad gör man. Har några saker att avsluta och blev jätteglad att höra att jag får skriva en kolumn till, men något nytt dyker troligen inte mera upp. Eftersom det inte blir bättre av att oroa sig över det, insåg jag att det ju betyder att jullovet nästan börjat :).

Tror jag behöver en lugnare månad för att igen en gång försöka fylla på energireserverna en aning. I morse kom jag igen ihåg att skölja näsan (så inte nya bobbor får fotfäste där :) och försökte mig på min qigong favoritserie, tyvärr hade jag glömt ganska mycket, så den flöt inte alls. Men bättre med lite uppvärmning än inget alls. Ska verkligen försöka tvinga mig att lyssna inåt, orkar och hinner jag inte med allt en dag, så måste det vara - kanske jag en annan dag fixar det som behöver göras på nolltid eller så får jag acceptera att världen inte går under fast jag inte klarar av att vara lika duktig som folk i byn! Jag måste också försöka komma ihåg min egen realitet, livet är annorlunda nu, fast jag så gärna skulle vilja det ena eller det andra, så räcker jag inte riktigt till för allt, att rulla vardagen kräver ändå så pass mycket. Blir det för mycket "skoj" på sidan om, blir det mera negativt än positivt i slutändan.

Snart ska vi på årets sista mamma-barn, det blir julklappar och gröt (som varken jag eller D bryr oss så speciellt mycket om...nog klapparna!:). Det blir skojigt, har haft jobb (eller varit sjuk) på onsdagarna, så det är säkert nästan en månad sen vi var sist.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Det var länge sen jag var o läste din blogg. L sover helt otroligt denna tid på dygnet, det var tröttande med gröten o klapparna. kom ihåg du är en underbar mamma o person, det du inte hinner med nu får vänta. Du skall ha det gott o sköt om dej
kram T.

Anonym sa...

Hej. Reiki fungerar nog bara du tror på det. Det var ju bra att du märkte att det fortfarande finns i dig :) Annars så var din kolumn väldigt bra, så nu väntar vi ivrigt på en till :)

Jemayá sa...

T: det är som förgjort, jag får inte D att sova dagstid här hemma. Om jag far på promenad, somnar han ofta, men tycker mig inte ha haft tid till det. Men kanske jag får så lov att introducera den rutinen igen i jultiden!


Victoria: jo, det är en underbar sak. Men jag antar att är man uppe i varv eller småstressad, så funkar det inte, det behövs en viss ro. Tack för feedbacken, roligt att höra att någon läst :)