lördag 13 december 2008

En chans till...

..sen....öh...blir det andra bullar. (Jag hotar min flunsa)

D hämtades av sin pappa i morse (jag skötte transporterna båda vägarna förra gången, nu gör pappan det i stället) och jag hade siktat på att åka till Jstad i kväll på kalas. Ofta orkar jag inte riktigt åka någonstans på kvällen efter att jag först varit till Kby med D på morgonen, nu tänkte jag att jag skulle passa på. Men jag kom direkt på andra tankar när jag steg upp på morgonen och nös sådär tio gånger i rad...och noterade att halsen ännu är sjuk och snorkranen inte sinat. Så jag kapitulerar, i dag. Förmiddagen har nästan gått åt att läsa bloggar, eftermiddagen tänker jag tillbringa i säng med Paolo Coelho :).

Här lite vinterbilder till sist från när jag och D försökte få lite frisk luft i söndags efter två dagar inomhus (för tidigt, vi hostade båda värre på kvällen :(. Skakigt och mörkt blir det fortsättningsvis då jag fotar (men vi har ju knappt dagsljus alls mulna dagar :(, fotona togs på eftermiddagen), men det blir vad det blir med tanke på omständigheterna - t.ex. att dra en pulka samtidigt som man kastar iväg ett foto är kanske inte allra bästa, och ljuset kanske jag en dag lär mig ställa in (då jag ställt in fel ca miljoner gånger först - men är envis, försöker undvika "A" numera så långt det går. Istället blir det Photoshop efteråt, nu orkar jag inte göra annat än ljusa upp bilderna, sorry).

Dessa är speciellt till Annika, som ville se lite vintriga foton! Orkar inte försöka peta in förklarande texter, tar det först. Vi hade förstås sällskap av katterna, och lyckades till och med få dem på samma bild en gång. Är väldigt glad över att de småningom tycks börja bli ...om inte vänner, så toleranta mot varandra i alla fall. Kan till och med leka lite inomhus numera. Första bilderna är bakom huset, sen förflyttade vi oss småningom till uthuset och sista bilden är utsikten därifrån mot järnvägen och skogen bakom (tyvärr var det smuts på linsen, men orkar inte fundera hur jag får Photoshoppat bort det :(...Paolo väntar!)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mycket snö ni har! Hurra! Snart kommer vi och firar jul, se till att snön hålls kvar bara!! Härliga bilder, man blir alldeles jul...känslig? :)

Anonym sa...

Härliga bilder! Tänk vá fint det ändå är ute i naturen bara man fokuserar på det vackra. Krya på dig! Skulle ha varit roligt om du kunnat komma på "kalaset", men jag förstår dig. Kram.
Maggi

Anonym sa...

Varför photoshoppa, bilderna är ju jättefina :)

Annika sa...

Jag kommer dit NU! TACK U!!! Helt underbart.
jag känner doften av vintern. Den doften som jag bara känt i Österbotten på vintern! SÅ speciell!!
TACK U!! Håller med Victoria, varför köra i Photoshop? Bilderna är ljuvliga.
KRAM!!!

Jemayá sa...

katt. hej du julkänsliga :) - tyvärr regnar det idag....men lite finns det kvar än!

Maggi: jag har sovit i tre timmar (trots Paolo i sängen, heheh) och är helt däckad, inte att tänka på att röra sig någonstans. Hoppas verkligen att du hålls frisk!!!

Victoria: de ÄR redan "shoppade"! Alla har "uppljusats" :(

Annika: se svaret här uppe..."österbottnisk doft", det har jag aldrig tänkt på, intressant!! Vad månne det kan vara(kommer å tänka på lite animaliska "restprodukter", men det är säkert inte det du menar! :)

Anonym sa...

Tillbringa eftermiddagen i säng med Paulo Coelho låter som en superb idé :-)
Men skämt åsido (?) så hoppas jag att snorkranen snart sinar! Du har inte förtjänat alla dessa snorbobbor, verkligen inte.

Ljuvliga bilder! Gillade särskilt den med katten som sitter och tittar med stora ögon. Och roligt att se hur gossebarnet växer!
Stor kram från snölösa Danmark & Gunilla

Jemayá sa...

Nu ska jag gå i badet med Paolo (somnade med honom på eftermiddagen, ehheh). Det fanns en mening med dagens flunsa - se inlägget jag just skrev :). Kramar!! ps. Var och såg på hemsidan, barnbarnen är ljuvligt söta!!!

Anonym sa...

Helt ljuvliga vinterbilder!!!
Marianne

Anonym sa...

Härliga bilder