tisdag 11 augusti 2009

Summer and water :)

I've spent most of my time on Facebook this summer - more reciprocity there (wow, did I remember that word correctly...?!). But little by little I'll post some photos from the past weeks here.

En f.d kollega från Helsingfors var på väg till Vasa (70 km härifrån) och jag bestämde mig för att träffa henne på simanrättningen Tropiclandia för några veckor sedan. Hann klämma in ett besök till min kusin på samma gång - har inte besökt honom på sådär 15 år....

Speciellt mycket prat hann vi inte med på Tropiclandia - en bebis, en 3 och 5-åring verkade ha helt olika ställen de ville vara på. Men skojigt var det nog ändå, fast både jag och D blev helt slut till sist - mattider är tydligen superviktiga, råddas de bort så blir båda sura och hängiga. Det som varit roligt att märka efteråt är att han blev mera du med vatten. Det tog en stund att våga rutscha i de större (barn-)banorna - fick ju åka med honom i den som syns på bilden först. Riskabelt - skulle ha varit ytterst pinsamt att fastna som en propp med rumpan mitt i. Men sen vågade han själv och nu efteråt hoppar han och "dyker" under vattnet mycket mera.

In the spa Tropiclandia in Vaasa

This summer has been a rather good one - very warm days and showers in between. We've visited some sandpits here in Jeppo every now and then - unfortunately the water has been rather cold, it's the groundwater that rises up. I've dipped myself a few times there, but to call it "swimming" is exaggerated...D is also like me, he prefers warmer water, but had fun with some girlfriends anyway :)



7 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Vad härligt det ser ut! :-)
kram!

Henrik sa...

härliga bilder från Tropiclandia ser nog att "D" njuter.
Vågade Du själv rutscha ner, jag har provat på det.

Kram ! ! !

Henrik sa...

Såg dig inte på bilden, så Du rutschade ändå, duktigt gjort ?

Kram ! ! !

Taina sa...

Åh Tropiclandia! Där har jag varit många ggr med mina två äldre barn. Det blev en tripp dit när vi besökte min syster i Malax på somrarna. Oj vad kul vi hade. Kommer ihåg att barnen var urtrötta efteråt och vi passade på att ge dem mat där innan vi for hem. De somnade oftast som stockar i bilen efteråt :)

Vilka underbara badbilder du bjuder på...det där med att fastna i rutchkanan hade väl inte varit så kul kanske...

Kramen

Jemayá sa...

saltis: vi har haft många fina badstunder i sommar :). Tror inte jag skulle ha kommit på att åka till Tropiclandia utan min väninna - det blir säkert flera besök de kommande somrarna! kram!

Henrik: vi höll oss bara till de små banorna än, helt tillräckligt för oss (fast på en stod det att det endast var för barn :).

Taina: Daniel grät en kvart i duschrummet då jag skulle ha bort honom därifrån...han skulle ha kunnat bosätta sig där! Och han somnade också direkt jag väl fick honom i bilen :). Kanske vi vågar oss i lite störra rutschbanor nästa år, sådana som man inte behöver vara rädd att fastna i :). kram!

Marianne sa...

Sandpits? Är det som små dammar med vatten, eller är det som tjärnar? Minisjöar?

Det ser härligt ut med allt badande!
Kram!

Jemayá sa...

Jag antar att det närmast är en minisjö - sand har grävts upp och sen har grundvattnet strömmat till. Ska sätta ut foto där det bättre syns så småningom! Vi älskar vatten, det kunde bara vara snäppet varmare....kram!