fredag 4 december 2009

Definitivt årets sista blommor ute

Till min stora glädje fick jag till gåva ett naturens konstverk! När jag plockade penséerna till min mamma, samlade jag dem i sonens lilla skottkärra medan jag klippte av flera i skenet av ficklampan. Tydligen hade en blivit kvar. Här emellan har det ju regnat och regnat och de sista dagarna har det sjunkit under noll. När jag kom på att jag måste ta in skottkärran, märkte jag att jag hade en in frusen blomma där! Jag tycker den är jättefin! Dethär borde man testa mera medvetet något annat år!

Har inte kommit på annat ställe att sätta den ännu än på trappterassen. Skulle helst vilja hänga upp den framför "fönsterväggen" mot norr vi har på terassen - då skulle ljuset (vilket...) silas fint igenom isen, men har inte kommit på hur jag skulle få upp det. Och blir det på plus får jag säkert sätta den i frysen :).

På trappan hade också en kruka med gula penséer blivit kvar. Klippte av de frusna knopparna, hoppas de håller sig vackra bredvid "isblomman" tills det töar.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken vacker istavla!

Trollmamman

B-M sa...

Vad fint! Och tänk, efter julen kan man börja bläddra i frökataloger och drömma om våren och alla blomster man skall ha...

hälsar B-M

Jemayá sa...

Trollmamman: tack, tyckte jag också!

B-M: oooh, jaa! Busken står förresten ännu där, tar kontakt om jag "hittar" en grävmaskin att gräva upp den med rötterna i vår :)

B-M sa...

Kul! Jag har "annekterat" en bit av min fars åkrar bredvid huset och får nu fundera vad jag skall göra med den plätten....drömmer om en äng av nåt slag, men inte traditionell (eftersom marken är kraftig mull här fungerar inte vanliga ängsväxter som ju skall ha det magert). Det finns stora törstiga björkar runtikring också att ta hänsyn till. Frågan är vad man skall plantera som blommar länge....läste en trädgårdsbok av Hannu Saarenström, han har en äng av rudbeckior, kanske det sku va nåt?

Anonym sa...

hej,
jättevacker isblomma. Hoppas den hålls länge och inte smälter bort. Kram Kiika

Anna, Fair and True sa...

Vilket konstverk! Naturens konstverk!

Jemayá sa...

BM - åh en äng av rudbeckior låter härligt! Och underbart att ha så mycket plats att planera!

Kiika: tänkte göra det, men hann sätta den i frysen, nu är den ute igen :)

Anna: ja, man blir glad att få såna presenter :)