onsdag 23 december 2009

Nyårslöfte

Jag ska ALDRIG MERA ställa upp på något jobb/uppdrag om jag inte känner att jag är frisk - oberoende om jag har feber eller ej. Nyss hostade sonen så han spydde ner hela sängen, en kollega skrev att hon fått mina bobbor (hur vet hon att det var just de...?) , själv är jag ännu trött, lättirriterad och gråtfärdig för minsta lilla sak - men feber har jag inte. Månne inte alla redan vet att jag har hög arbetsmoral utan att jag ska vara tvungen att bevisa det på bekostnad av hälsan.

Fast helt plötsligt i kväll kände jag en ilning av lugn och glädje efter att tre personer efter varandra tittat in. Och vår gran står riktigt fin i vardagsrummet, med pynt, ljus och allt.
Julstämning!
God Jul!
(nyss kom sonen upp, fast jag trodde han slocknat, han sa: "vill lite prat dig innan toti", dvs = jag vill lite prata med dig innan jag börjar sova, nog måste ju en mamma sluta skriva då :)

3 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Å vännen!
jag hoppas verkligen att du snart blir frisk. Likaså sponen.
Jag önskar dig en riktigt God Jul och att du hittar energin igen snart!
KRAM!

Fritt ur hjärtat sa...

Här kommer en julhälsning från Uddevalla-
Hoppas allt blir till det bättre nu och det låter som ett klokt nyårslöfte.

Jemayá sa...

Saltis: tack, har lugna dagar framför mig, program: ligga i sängen, läsa böcker, ta tupplurer (och ibland gå ner och fixa lite mat) :). kramar!

Fritt: tack, hoppas du får ett bra år också!