lördag 12 december 2009

Det drar ihop sig

Försöker få mig redo för julfest med "stadsväninnor" i kväll...märks att man sällan "städar upp" sig, rutinen sitter inte. Har legat i sängen hittills, i går var jag hemma från jobbet. Har inte feber nu, men är trött och hängig och hostar mellan varven. D är hos sin pappa, så jag kan vila i morgon också och hoppas verkligen att jag är i form till måndag. Nästa vecka är det full fart, företrädaruppgifter två dar, julfest för flyktingbarnen och senare i veckan på bantis, förutom det normala jobbet förstås. Farmor och farfar kommer och hjälper med skötandet i mitten av veckan. Lördag är egentligen jobbdag och söndag är det julsändning för lokaltv - men sen börjar över två veckors jullov, underbart, trots att ingen resa är planerad.

Lite pepparkakor hann vi med i går, tack och lov för färdig deg, säger jag bara!

7 kommentarer:

heffamamman sa...

Vad härligt att mommo också kan vara med på ett hörn! Det ser jättemysigt ut där hon sitter och läser sin tidning. :) Tänk vilken glädje för henne att få bo hemma ännu. Hoppas att du piggnar till igen inför den kommande veckan!

Christina sa...

Ja, Mommo ser ut som en riktig tomtegumma och D en liten Nisse:-)
Här har vi inte hunnit baka nå pepparkakor ännu, men det blir väl jul ändå...(?)

Emmama sa...

Jadu, utan färdig deg - inget pepparkaksbak! :D Mysiga bilder!

Anonym sa...

hej, jättefina bilder. Och färdig deg är super. När jag inte hade barn gjorde jag ibland degen från början och visst är den god. Men nu hinner jag inte och köper färdig - den fungerar lika bra. Kram Kiika

Marianne sa...

Vad mysigt det ser ut när ni bakar pepparkakor. Det ser verkligen ut som en äkta jul. Jag tror det är de juligaste bilder jag har sett hittills.

Vad är Bantis?

Kram!

Anonym sa...

Grandma Esther always did the towel for a makeshift bib, too!!

Jemayá sa...

Heffamamman: ja, hon är en viktig "ingrediens" hos oss och är förstås glad åt att få se Ds upptåg :). Vi får hoppas vi alla hålls friska - numera är hälsan a och o!

Christina: som sagt - tack och lov för färdig deg!!! Det är så mycket jag inte hinner med numera, men jul blir det säkert ändå (och Ds julklappar har jag nog klara :), det är det viktigaste!!.

Emma: som singel skippade jag helt pepparkakorna, men numera är det ju ett tacksamt programnummer för D :)

Kiika: oj vad du var duktig, har nog aldrig ens prövat på att laga degen (tror jag, om inte som gymnasist, då jag faktiskt var ganska bakande av mig, men det var ju en tid sen...). kram!!

Marianne: oj, tack - det är väl ändå såhär man vill att julen ska vara, lugn samvaro tillsammans. Det borde jag själv komma ihåg då jag känner mig stressad över att inte orkar pynta och städa just nu.

"Bantis" är "barnträdgården" - som jag börjat kalla stället jag jobbar på nu, dvs förskolan/daghemmet för att skilja på från dagis, dvs "Lillstugan" där D är, och som är för de minsta barnen.
kram!

Julie: actually, it isn't a towel :), just a few sizes too big an apron :).