onsdag 24 juni 2009

Better weather, lazier times!

The weather has been getting better and better, now we can speak of "summer". My mother came home on Monday, but almost right after, me and D took off to a summercottage about an hour away. My friend M, who lives in the States, was home visiting her parents and we went to see her. D also finally had a chance to go out in a rowboat :).



On Tuesday I worked - interviewing a family for a tvprogram (local tv). It was quite hard to try to "shape up" from the holidaymood, especially since this was something I haven't done before - interviewing for a whole "film" (well, I think it'll be about 20 minutes). I'll tell you more about it when it's finished (my part is more or less done already).

I feel different after my holiday with D, I can again handle small crises that arise without falling to bits. But to focus on work is hard, even making a call feels like a huge task :). Anyway, I should write a bit tomorrow, but then I'm basically off for a month (with some small tasks that might arise). Daycare is also closed for the month, so I suspect I will be busy keeping D happy. I pray for sunny weather, that would make it easy for me, we could then spend as much time on the beach as possible.

8 kommentarer:

Annika sa...

Vilken härlig dag på Skären ni fick!
Skäridagar är underbara! jag kan känna doften ända hit...aaahhh...

OCH jag är underbart glad över att ni har SOMMAR!!!!
ÄNTLIGEN!!!!
KRAM!!!

Emmama sa...

Vilka fantastiska bilder, längtar sååå till Skandinavien när jag ser dom!

Kram!

Saltistjejen sa...

Underbara sommarbilder! Vad skönt att sommaren äntligen kommit. Här är det som vanligt regn regn regn.... Är så trött på regn!
Låter även bra att du känner att du fick ladda batterierna lite på din semestervecka trots att ni hann med mycket och den var intensiv. Det behöver man. Men det låter som om du behöver lite mer av den varan eftersom du känner dig lite omotiverad med jobbet just nu.
Hoppas att sommar och sol kan hjälpa!
kram!

Anonym sa...

How far is the beach from where you live? jj

Henrik sa...

Så bra att Du känner dig utvilad så här efter midsommar semestern.
PÅ bilden ser man att mamma och "D" njuter av att åka med båten.
Ja vädret ser ut att bli varmt många dagar framåt, kanske det blir mera
tid för att sola och bada nere vid "Gunnars badplats" med "D"

Är det bra att simma där - jag har en gång badat där tror det var sommaren 2006
det finns väl en hoppställning där - då kanske det är rätt så djupt vatten där.

Här var jag brukar simma var ytvattnet + 19 c. Nu kan man bra simma utan bastu.

Det tycks vara ett mångsidigt jobb Du har där på lokal TV, har Du jobbat länge där.

Kram,,

Anonym sa...

hej, det ser så skönt ut... Jag kommer med barnen till Ö-botten första veckan i augusti. Det är förstås mycket program (som redan konstaterats), fastän jag försöker hålla det på minimi för att barnen ska hinna leka med sina kusiner också, men ska försöka hitta tid att titta in ett par timmar nån dag om du är hemma. Kram Kiika

Marianne sa...

Förstår att det är segt att komma igång och jobba så här i en mellanperiod när du vet att du ska vara ledig snart igen. Hoppas du är klar med jobbet och kan koppla av nu!

Det ser så härligt ut att vara på sjön! Och underbart att du får rå om D i en hel månads semester, utan att behöva lämna på dagis mm!

Kram!

Jemayá sa...

Annika: vi var bara några timmar men det också räcker - havet har en otroligt helande inverkan, speciellt vid vackert väder :). Dessutom var det ju roligt också att se en gammal vän! Det ser mycket bra ut med vädret nu och en tid framöver :) :). kram!

Emma: tack, hoppas du har möjlighet att besöka hemlandet i sommar också! kram!

Saltistjejen: synd att ni har så dåligt väder, men det brukar väl bli jättehett där i storstaden annars på somrarna? Jag ska försöka börja pricka in lite utflykter bort hemifrån med jämna mellanrum, nu då det är lättare att röra sig med Daniel. Det gjorde mej verkligen gott att se gamla vänner och kända trakter, insupa lite storstadsliv som omväxling. Jag uppskattar det jag har mera då jag också får känna på något annat :). Det verkade i ett skede som om jag måste skriva om en kolumn, eftersom den blev obehagligt aktuell (ska förklara i ett inlägg) och att göra om ett jobb känns ju aldrig motiverande. Men nu behöver jag inte göra det och fick nya idéer, så t.o.m. jobb känns rätt bra, fast det är så varmt utomhus :). Älskar sol och sommar :). kramar!!

Julie: we have some big sandpits here in the village - about 4 kms from the house, that is the closest beach. But the sea is only about 24 kms away, really nice beaches about 40 kms away. Let's just hope the weather behaves :).

Henrik: tycker gunnars är riktigt bra, lämpligt för små barn och vill man simma långa vägar så finns gott om vatten (märkte jag ifjol då jag skulle rädda en badring och höll på att tröttna helt innan jag hann upp den på andra sidan....). På lokaltv gjorde jag mitt första inhopp 1996/7 tror jag, sen flyttade jag ju bort, nu har jag jobbat där i cirka fem år. Det blir ju inte så ofta, eftersom sändningarna bara är varannan vecka och under sommaren finns ingen aktivitet alls. Men det är ju kul att få hålla på med det också, har ju många ben att stå på som frilans!

Kiika: jag förstår om du inte hittar tiden, men hoppas ändå att du/ni ska hinna hit. Är det en vacker dag kanske vi alla kan fara till Sandgräven :). Kram!

Marianne: jo, det blir skönt med en mindre splittrad tillvaro - å andra sidan är han ju rätt lite på dagis, 2-3 dagar/vecka, vilket kännts jättebra, han får leka och jag får jobba i lugn och ro. Skrivandet är ju ett kreativt jobb, det är svårt att tvinga fram text en dålig dag, i dag känner jag mig igen inspirerad, så nu ska jag skriva på två kolumner :). kram!