onsdag 10 juni 2009

The sea!

Last night I had the pleasure of attending a meeting of likeminded people at a summercottage by the sea. Our mutual interest lies in complementary treatments adn thinking, among other things and we mainly talked about EFT - Emotional Freedom Techniques - last night. Just before I had to leave (babysitter had to work the next day) I took a walk down to the beach, just lovely, lovely. It was a pity I just had time to take a look (and a few quick photos) and then return, but still, the sea on a calm summer's night is unbeatable.

Unfortunately I have something on my cameralens, which shows on the photos like dust, I've cleaned and cleaned it, but it's still there... I've tried to remove the flecks on the computer, but I'm not too good at that and don't have more time to spend on it, so the last photo in particular, still has a few weird dots on it (they just wouldn't go away...hope to have time to redo it at a later point). Anyway, enjoy! Photos are taken at 9.30 in the evening :). Pls click on the collage to see the photos better!



Posted by Picasa

6 kommentarer:

Annika sa...

Så du har varit "på skären". Inte dumt!
Härliga bilder!
OCH en sandstrand! Det hör ju inte till vanligheterna utefter den steniga kusten i Österbotten precis...
Ljuset är underbart!!!
Kram!

Henrik sa...

Tittade in
bild collage är så vackert.
Kanske var det tjejträffen ute vid havet du var på
Så trevligt att du hade möjlighet att komma ut.
Bra att det finns "babysitter" som hjälper dig,,

Mvh.
Henrik

Saltistjejen sa...

Jag tycker dina bilder är otroligt fina!!!! OCH vad HÄRLIGT att höra att du haft en sådan BRA kväll! Sådant behöver man! Att få sitta tillsammans med vänner och prata och må bara bara BRA! Kunna slappna av. Äta gott. Dricka gott. Och att desutom få göra det i en sådan vacker miljö är ju oslagbart!
Mmmmm nu saknar jag det skandinaviska "norländska" ljuset!!!!!!
Kram!!!

B-M sa...

Vad fina bilder! Vad gäller ditt "gnällinlägg" så kände jag igen mig i det mesta :-/, sådär är nog livet för de flesta småbarnsföräldrar. Kan kanske tillägga att jag är rejält trött på att vara borta hemifrån på jobb nio timmar varje dag....men vad kan man, mat på bordet och tak över huvudet måste man ju ha.

Låt oss nu hoppas på sommarväder så stiger humöret för de flesta :)!

hälsar B-M

M-B sa...

Tack för senast. å Åjj va di vart fiin tendi bildren, va do kann.

Jemayá sa...

Annika: vi har faktiskt flera fina sandstränder i Nykarleby och Jakobstad. "Skären" är kanske mera utanför Nykarleby stad, där finns mycket holmar, men i Munsala/Vexala är det mera öppet. Som liten flicka försökte jag imponera på mina kompisar med att säga att min pappa simmat med mig på ryggen till Sverige från Storsand :). Kommer du upp hitåt i sommar, kanske vi kunde ta en tur till en ordentlig sandstrand (den var ju i minsta laget den i Jeppo :).

Henrik: det är lättare att hitta barnvakt kvällstid såhär på sommarne, och får inte så dåligt samvete för det heller, eftersom vännerna ju också har det lite ledigare dagstid...synd bara att aktiviteterna alltid dras till samma kvällar, fast nu hade jag tur och det blev två kvällar efter varandra.

Saltis: det var så underbart vackert på stranden, den kändes rätt "vild" eftersom ingen hade sommarstugan precis bredvid. Synd bara att jag var där cirka 10 minuter! Stugan vi hade samlats i var inne i skogen. Det är rätt lustigt, för flera av damerna känner jag egentligen inte alls, vi bara ses någon gång just på dessa träffar. Men de är mycket givande. kram!

BM: ja huhuh, 9 timmar låter inte bra. Har du inte alls möjlighet att jobba halvtid, du har ju en guube också? Hoppas du har en låååång semester i allafall!!

M-B: tack sjölv! he va jo heilt underbart ti die på stranden, vi sko a kona sita täär (fast nåo sko vel krankan a hitta åss täär å...).