onsdag 1 oktober 2008

Days of change

Even if I'm totally ok with D beginning daycare, I have a lot of mixed feelings. Excitement, fear, sadness, worry, relief....but mostly I look forward to a new period of my life. Even if I don't think the change is going to be huge, since he is not going to spend whole days there yet, and not even every day every week, it is still taking a step to a different kind of organisation of our days.

I've also become sucked into Facebook, suddenly. At first I didn't care much about it, but lately I've been contacted by people I lost touch with long ago and I've also looked up people myself, so it's been quite exciting. If you have an account and know my real name - get in touch, pls :).

5 kommentarer:

Annika sa...

Det ska nog gå bra med D tror jag! Snart kommer du att ha vant dig.
Facebook, hahahaha...jag gick ur facebook nästan så fort jag börjat. Det var inte min grej. Tycker att det räcker så bra med bloggen och mailen. Men jag vet ju att det är massor som gillar det, så!

Anonym sa...

Jag har också hoppat av facebook, tröttnade på att folk kastar kossor på varandra.... :) så jag började blogga i stället! Men jag finns väl nog kvar där ännu, har inte kollat hur man får bort sig därifrån (om det nu går).

StrandMamman

Anonym sa...

Hur man än bestämmer sig att arrangera vardagen med sina barn, har man blandade känslor och ofta dåligt samvete, så det är bara att köra vidare i den riktning man valt och inte tänka "men om..."

Carina

Anonym sa...

Facebook orkade jag bara med en dag. Det verkade så struligt! Men bra förstås om man vill samla alla bekanta på en plats på nätet.

Jemayá sa...

Annika:jo, jag tror nog också han är redo för det nu, efter att han blivit van att vara regelbundet hos sin pappa först - ville också att det löper ordentligt först, innan han också måste bli van vid att vara borta inne i veckan. Bloggen är ju verkligen din grej :), det är ju betydligt tystare här på min blogg, inte så många vars bloggar jag kan läsa, så det är lite lessamt då det inte blir så mycket "give and take". Nu just känns det plötsligt som om Facebook kanske ändå är bra i min situation just nu.

Standmamman: jag blev också väldigt irriterad på alla "accept this and that application", helt struntsaker. Men de har ju lite gjort om den, och märker att det är ju ganska behändigt sist och slutligen! Mest är det ju de yngre som sysslar med det förstås....knappast slutar jag blogga, men nu just är jag faktiskt riktigt ivrig över FB!

Carina: så är det. Dessutom har jag egentlgien inget alternativ nu, jag måste sätta honom i dagvård, eftersom han inte mera sover dagstid, och så många barnvakter har jag inte dagstid att jag skulle få alla jobb gjorda. Det är nog bara att vänja sig!

Matilda: jag förstod inte heller poängen med den först, då det mest var en massa löjliga test osv, men nu är det skoj att direkt se vad andra skrivit, och så kan man ju både chatta och skicka mera privata mail på samma plats. Jag låter som en reklam för FB :).