måndag 6 oktober 2008

Finska Idols


I år intresserar jag mig ovanligt mycket för finska Idols. Där finns nämligen ett par från dessa trakter (Jakobstad/Vasa), som jag känner. De kanske inte känner mig, men min guddotter spelar i samma band och jag har skrivit en artikel om bandet redan i höstas. Det känns liksom lite kul att ha skrivit om dem långt före uppmärksamheten de nu får i pressen. Här är New Shoes-bandets hemsida (lite råddig tycker jag.....) och det är sångarna Daniel och Camilla som nu är med i Idols.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Camilla (Cami) är från Kokkola... Hon har spelat barnteater och varit med i KUF:s nyårsrevy flera år, numera studerar hon musik/sång i Jakobstad. Jag brukar heller inte bry mig så värst i Idol-tävlingen, men nu måste vi (jag och yngsta dottern, som också sjungit tillsammans med Cami) följa med hur det går för henne och pojkvännen.

Jemayá sa...

jajust, Daniel har ju också bott (bor?) där, så jag var lite förvirrad över vilka orter jag ska nämna...tack för att du klargjorde lite, Carina? :)