måndag 13 oktober 2008

Photos Monday

Starten på dagen blev inte bra. D blev irriterad då jag satt så länge vid datorn (bloggade...) och kastade till sist en glasskål i golvet (gick tack och lov inte sönder). Sen var det "fyfy" och "yäää", stress, stress, svett (tänk vad en gråtande unge kan slingra sig då kläderna ska på!!!). Tack och lov var han villig att fara till dagis, så när jag väl hade honom i bilen, blev han tyst. Men jag blev inte mig själv förrän långt in på eftermiddagen :(. Där emellan hade jag en intervju att göra i Nkby på ett café - tack och lov gick de med på att sätta en kaffe (och chokladkex....) på räkning, eftersom plånboken blev hemma igen :(. Jag behöver väl inte ens säga att det gick mycket trögt att skriva där hemma, men pressade nu ur mig något i alla fall. Eftersom vädret var fint, hämtade jag D från dagis med cykel på eftermiddagen och passade på att fota lite där på samma gång. Sen blev det bättre :)






























D med nyklippt pannlugg och ketchup på kinderna i "bilen". Gusti leker i andra"bilen". Den fina Bamsetröjan har han fått!








I fotokursen är det ju meningen att man ska göra lite hemläxor också....i kväll fick mommo agera modell då jag testade egna inställningar av kameran. Det blev många svarta bilder...fick också ta till fotoshop för att få dem representabla.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! fina bilder av D tack för senast. kram T o L

Jemayá sa...

Hej - roligt att någon kommenterade!!! Tack själv, synd att kvällen blev så hysterisk för oss, suddade ut mina fina minnen från dagen :(

Anonym sa...

Jag tycker om bilden på din mamma. Närbilden på hennes händer speciellt... jag kommer ihåg att när jag var liten tyckte jag alltid att min mormors händer var så fina, man såg spåren av hårt arbete på dom och dom pryddes inte av en massa ringar och nagellack, vackra var dom ändå.

aurorabuddha sa...

Vad du ar lycklig som har en sa gammal go' tant i narheten. Sa dar sot var min mamma oxa...

Jemayá sa...

Katt: min mamma har aldrig brytt sig om sitt utseende, det har ju varit hårt jobb som fyllt hennes dagar. Och det syns minsann på hennes händer! Fast de är knotiga och böjda, tycker jag också de är fina. Stickningen är gymnastik för dem :).

AB :): jag är glad att Daniel får ha mormor nära sig hela tiden - och det är klart att det skönt för mig att ha en vuxen till i huset och inte heller behöva oroa mig över hur hon har det, om hon var tvungen att bo för sig själv eller vara på något hem någonstans.