lördag 18 oktober 2008

Mors vila

* simhallsbesök, bubbelpool, simning (inte för mycket :), bastu..
* planlöst vandrande i en market, plockande grejer i vagnen som jag länge tänkt vi borde köpa, men inte kommit ihåg då jag haft lite tid, typ BADSKUM :), nya underbyxor och strumpor - det sägs ju att man aldrig vet när man kan stöta på HONOM :), tänkte jag borde göra mig redo!
* hamburgare (snabbt, enkelt, ovanligt - högst en gång på två veckor :). Dagens bonus: kassan talade Kokkoladialekt (svensk), härligt (sa det också!)
* tidningar
* hemma mat JAG tycker om - sallad och köttbit (lite rosa inuti, mmmm)
* mitt eget sällskap :) - skulle mormor vara hemma, skulle hon antingen hålla på med att i bästa välmening påminna mig om saker och ting som borde åtgärdas, eller så skulle hon prata, prata, prata om något eget som hänt någon gång för länge sen och inte förstå att jag skulle vilja låta bli att tänka på något praktiskt och sjunka in i tidningen, då jag äntligen har chansen till det
* levande ljus
* Nora Jones (nu just, kanske något new age inspirerat senare) - musik över huvudtaget är härligt, går inte annars då små fingrar älskar att trycka på samma knappar som mamma
* ...(får fylla i själv preciiis vad jag vill i kväll :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en härlig hemmakväll! Hoppas söndagen blir lika avslappnande.
Finns det ännu marketer i K-by där man får betjäning på svenska??? Håller som bäst på med en grej om den bristfälliga svenska servicen i vår norra grannstad. Är den kanske inte så dålig som jag trott???
Maggi

Annika sa...

Det låter jättehärligt, Jemaya! OCh du är så värd det hela!! Ibland finns det just inget mysigare än att bara slappa, lyssna på bra musik och bara vara!!! Låter hoppfullt med Kokkola då :-)
KRAMAR!!

Jemayá sa...

Maggi: det var på macken den svenskatalande fanns. Tycker mig komma ihåg att jag nog fått service på svenska i kassor i marketarna också, om jag orkat byri på svensk. Men vid Hartmanns läxade jag upp en ung flicka som inte ens kunde säga priset på svenska, fast hon satt i kassan! Söndagen blev räött aktiv, men det var också bra :)

Annika: åååh, det var en härlig helg. Behövs, för jag har en busy week framför mig!