tisdag 14 oktober 2008

Medhavd publik

D blev inte alls förtjust över mitt förslag att han skulle till barnvakt medan jag far och dansar på kvällen. Han hade ju redan varit fem timmar på dagis. Men så kom jag på att fråga om han vill följa med och dansa och då sken han riktigt upp! Sagt och gjort - när vi kom till ort och ställe trodde jag lektionen skulle bli superkort, D kutade runt i hela stjärnhallen för att kolla vad som var på gång. Speciellt innebandyspelarna skulle han velat titta på mycket längre. Bar honom tillbaka till rätt sal och stängde dörren - hade missat uppvärmningen, men var helt svettig ändå :). Men sen satt han bara där och tittade på tanterna som hoppade och viftade - tills läraren kommenterade att D är så snäll, då blev det mera liv på honom och han började köra med sina bilar längs spegelkanten och lite trilla i vägen. Men i stort gick det jättebra, var mycket nöjd och belåten. Lugnast är det förstås att inte ha honom med, men nu vet jag att det går!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Beundrar dej Ulla, verkligen!!! va roligt att D kunde följa med.Way to go! kram tanten från böljan blå

Jemayá sa...

Det var faktiskt en positiv upplevelse, och jag får fortsätta försöka hitta på sätt för oss att göa saker tillsammans som också gör mig gott, jag menar just fysisk aktivitet! kramar från oss båda :)