fredag 14 mars 2008

Bibliotekarien

Vilka sköna dagar jag hade på bibban (3 st). De två sista var det knappt kunder alls, och fast jag hur försökte, så kom jag till sist inte på annat att göra än läsa böcker själv :). Härligt! Det var fint att bli påmind om böckernas förtrollade värld igen, ska försöka börja läsa lite mellan varven, jag tror det gör mig gott. Efter påsken ska jag till frissan, det behövs....mitt på huvudet har jag en test som inte vill lägga sig ner, fast resten nog är platt. Måste vara något med klippningen, för så här har inte håret betett sig förr :(.

I varje fall känns det som om energin sakta återvänder med vikande flunssa och tilltagande ljus. Har köpt kort till gymet, tänkte att jag kanske klarar av det, eftersom det inte är bundet till någon tid och en väninna också börjat gå där dagstid. När jag fått samlat tillräckligt med viljekraft ska jag ta några saftdagar för att få en rivsstart på omläggningen av matvanorna - eller att få slut på småätandet mellan måltiderna, är det egentligen frågan om. Sen kanske jag igen kan börja använda mina vanliga kläder....

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag läste också en massa böcker när jag satt vid bibban. Härligt att kunna känna att man har tid att göra det, att man liksom inte behöver göra något annat.