söndag 30 mars 2008

Sista söndagen i mars

Äppelblom! Klippte äppelträdet och satte några kvistar i vasen och glädjande nog, orkade knopparna slå ut. Härligt!

Nu är familjen samlad igen. D fnittrade lyckligt ("heckra" bra dialektord :) när han fick komma i min famn, då hs pappa kom hem med honom. Men sen var det mindre roligt. Det hade gått bra, enligt hans pappa, men tydligen hade det nog ändå varit rätt spännande, för han grät mesta av kvällen som var kvar. Enda som hjälpte var Brandman Sam först och sedan lite Pippi på vinden innan vi började göra oss redo för sängen. Själv märkte jag i ett skede att jag stod i skåpet och desperat sökte choklad (och hittade också, tyvärr)...det tär på att höra på gråt "utan orsak" :(. Till saken hör att han varit förkyld i några dagar, det gjorde honom säkert känsligare, och tröttare. I morse var han mera lik sig, men rätt trött än. Nu har jag också ont i halsen, men har verkligen preparerat mig med droppar och piller, hoppas det bara var en liten eftersläng av förkylningarna.


Jag börjar lugna ner mig med väggmålningen nu :). Men era kommentarer bidrog till att jag tog bort överdelen på bokhyllan - inte behöver D den ännu, och eftersom jag ändå kämpat på länge med träden, som skulle stå bakom den, så får de ju synas ordentligt några år, tills hyllan behövs. Fast nu måste jag måla lite fåglar och annat dit, så det blir mera liv i skogen, nu har allt samlats där hyllan skulle sluta. Från början hade jag inte tänkt mig vatten till vänster om skogen, men igen, en kommentar fick mig att fundera. Och som det oftast är med mitt målande, det blir inte alltid vad jag först tänkt mig - försökte måla en sjö, men sen blev det en flod, fast det är ingen skillnad, bara man ser att det är vatten :). Vet inte när jag ska slippa till och måla igen, men nu är målet att få alla ytor någotsånär klara, sen får jag börja finslipa på det jag redan målat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Väggmålningen är helt underbar, jag är stolt över dej, o det ska du vara själv oxå. Daniel va såå duktig som övernattade hos pappa ensam för första gågnen.(Mamma-Ulla var oxå helt super bussig) Helt klart att han ska få avreagera sej så att han finner sin inre balans igen.Han är ju en mänska inte en maskin. Men i stora hela gick det ju jättebra. Ha en bra kväll idag o glad vecka nästa vka.h.tirmotanten

Jemayá sa...

TAck kära tant ;). Jo, jag tror inte någon fick traumor av det, i allafall hoppas jag det! Blir intressant att se hur han reagerar nästa gång!

Anonym sa...

Det var bra att du tog bort överdelen på hyllan för en så helt fantastiskt målad vägg måste få synas så mycket som möjligt!

Marianne