fredag 14 mars 2008

En man i min säng!!!!!

Den sista tiden har jag delat säng med en man....D har hållits rätt bra i sin egen säng, så det är alltså inte han. Mannen som legat under mitt täcke är ännu lite blyg av sig, han har inte vågat ta av sig kläderna än och jag tycker han är lite väl styv...men bättre en stel man än ingen alls, eller hur?

Hittade slipskillen under täcket häromdagen...och sen glömde jag ta bort honom, så där är han fortfarande, kanske han kan locka dit en modell större med sin närvaro :). Numera dyker ju alla möjliga prylar upp lite här och var i huset, "någon" hittar något intressant i någon bortglömd låda och går omkring med fynden - ibland lämnar de på golvet, ibland följer de med i sängen...ja, prylar simmar omkring som sagt. För en tid sedan fick jag den brilljanta idén att hämta mitt gamla dockhus från kallvinden. Det är mycket grovhugget, men med lite möbler och pyttesmå dockor, tänkte att D kanske skulle tycka om dem. Delvis gjorde han det, nu finns de lite överallt i huset - en stol trampade jag på i köket, farfar ligger på diskbänken där nere, om jag kommer ihåg rätt, finns ett badkar någonstans på arbetsrumsgolvet...Nalle-katten gillar också att leka med dem och jag är för matt för att hela tiden plocka undan. Men som sagt, det är rätt trevligt att äntligen ha en karl i sängen - dessutom en som inte tar speciellt mycket plats :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

He tar se :)

Jemayá sa...

ett steg i rätt riktning :) (blev nyfiken...vet jag vem du e..?)