måndag 17 november 2008

D och telefonen mår inte bra

I natt blev jag påmind om att det inte räcker med att jag själv hålls frisk. D har hostat och var febrig i natt, haft svårt att sova. I dag är han tack och lov mycket bättre, troligen har han bara lite stegring. Har inga jobb i dag, annat än privateleven på eftermiddagen, vilket var tur, för jag är förstås själv också trött. Känns hemskt att höra på hostandet på natten och inte veta hur man kan hjälpa. "Triangelhostmedicinen" tänker jag inte mera ge, men vad annat kan jag ge?? Fick homeopatiska "kulor" att ge honom, men tyckte inte de verkade funka och dessutom fick D tag på dem för några veckor sedan och käkade upp dem alla innan jag fattade vad han höll på med...:(

Min mobil har också gett upp - har flera gånger haft problem med att ljudet varit helt borta, men i går kväll tappade jag väskan i golvet vid mitt troligen sista byarådsmöte och tydligen var telefonen underst. I dag hörs ingenting, men sms funkar ännu, tack och lov, för jag vet inte när jag hinner till stan och köpa ny.

Jag hoppas verkligen att digikortet för SVT kommer i dag - jag har kapitulerat och beställt det. Var så arg på alla extrakostnader med digitaliseringen att jag tänkte att jag inte betalar ett cent extra - dessutom hinner jag ju själv inte titta mycket alls. Men barnkanalen skulle vara bra - om kortet kommer i dag kan D sitta och titta på den med mommo så länge jag är borta i kväll. Det är föräldra-barnkväll på församlingen och jag har lovat visa Peru-foton. Tyvärr måste jag nu skippa allt socialt (kunde ha tagit med D om han varit frisk :( och bara åka dit och visa diorna och sen snabbt hem igen. Men är glad att det går att lämna D med mommo en timme eller så på kvällarna, det underlättar en massa. Snart får vi också säkerhetstelefon till henne, då blir det ännu säkrare.

3 kommentarer:

Annika sa...

Hosta är så otroligt jobbigt...Hoppas att D mår bättre snart så att nattsömnen blir bättre för samtliga.
Och mobilen...skittrist...men tur ändå att du kan skicka SMS.
Svt...Jag förstår att du kapitulerat...klart ni måste ha svt. Hoppas kortet kommer idag.
KRAM!!

Anonym sa...

Har du testat med lök mot hostan? Hacka en lök, sätt i en skål som du ställer bredvid sängen till natten. Det luktar inte så gott, men det hjälper faktiskt! Eller sätt löken i en strumpa som du knyter åt och hänger upp nära sängen. Inte _för_ nära bara, då kan ögonen börja rinna istället...

Jemayá sa...

Annika: förstås kom inte kortet - räkningen nog :(. Försökte ringa, men de svarade inte, service....jo, trist med mobilen, men nu får jag en ursäkt att köpa en ny med kamera :)

Katt: när du säger det, kommer jag ihåg att jag hört om lök förr, men tack för tipset. D somnade just med en skål med lök bredvid sängen - vi ska se om det funkar! HOppas!!