måndag 3 november 2008

Det blir nog bra!

Det är som om D hade vetat att nu får han nog så lov att börja lära sig mera ord, i dag har han varit mycket villig att härma och också helt själv sagt några nya ord: "Mumma" (på finska) har han inte sagt förr, men i dag kom det, till mommos stora glädje :). Också "´alf" (=Ralf), "pestä" (=tvätta på finska, medan han tryckte en tvättsvamp på skaft - var hittade han den?! - in i min damm och "tvättade" sen vägen :) och flera andra ord dök upp. Dessutom var han jättebra på att lösa ett korsord han inte klarat förr - misstänker att de säkert har det samma på dagis, men vad gör det, det var härligt att se hur glad han blev då jag var så glatt överraskad!

I morgon sitter jag på seminarium hela dagen "Mångkulturalism och invandrarintegrering", det blir jätteintressant. Det är en serie seminarier som fortsätter ännu på våren, cirka en gång i månaden. Det blir jätteintressant och roligt att sitta och lära sig något igen! Resten av veckan är jag lågstadielärare igen, och fick just höra att det blir två dagar nästa vecka också :).

Har någon av er erfarenheter av Tahitian Noni, förresten? Homeopaten sålde en flaska och nu har jag försökt ta reda på mera, och om andra Nonin t.ex. från Fiji, men fick ett samtal med ett brandtal som räckte säkert en halvtimme - kapituerade - och nu blir det Tahitian i fortsättningen också. Oj vad jag ska bli frisk :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag testade Noni för ett antal år sen, men märkte ingen skillnad. Mina föräldrar tömmer ett flertal flaskor per år, fråga dom om du träffar någon av dem.

Jemayá sa...

Jag ska testa dem i vinter, har jag tänkt. Blir jag sjuk i jan/februari blir jag jättesur och slutar genast :)