onsdag 12 november 2008

Novemberljus

Var på promenad med D i vagnen på tisdag eftermiddag, då solen lite visade sig. Fick schasa bort katterna om och om igen så de inte skulle följa med, men ändå lyckades Fia hinna upp oss då vi kommit en bra bit på väg. Så hon tog en runda, för första gången också längsmed landsvägen. Tack och lov var det inte mycket trafik och hon hade vett att vara rädd för bilarna.

Ville ha med lite av solen på fotot, men det betyder att huset är mörkt, och granhäcken jag kämpat med enbart är mörk. Men här får ni i allafall se en bit av vårt hus med uthus. Huset står tyvärr precis vid en landsväg och trädraden bakom landsvägen finns vid ån, en åker finns emellan vägen och ån. Tycker fotot har en novemberkänsla - det är aningen ensamt, mörkt och kalt, men med en glimma hopp i bakgrunden...

6 kommentarer:

Annika sa...

Det där huset känner jag igen :-)))
Jag håller dig om att det är novemberkänsla över bilden, men med löften om advent!!
KRAM!!
Hoppas du lyckas med youtube, btw...

Anonym sa...

Jag tycker du har fått en bra bild, det där ljuset är fascinerande.

Såg idag en bok "Digitala bilder" som jag funderar på om jag borde köpa...

StrandMamman

Jemayá sa...

TAck Annika för youtube-infot, kanske jag tar itu med uppgiften i helgen :)

Strandmamman: jag har lånat flera intressanta böcker om digifotografering - när jag ska hinna läsa dem är helt en annan femma :).

Petchie75 sa...

Ja, vilket underbart foto - får novemberkänsla även här i Karibien av att titta på ditt foto. Du bor verkligen jättefint!

Jemayá sa...

Tack...fast jag kanske nu just hellre skulle sitta i karibien och titta på fotot också ;)

Anonym sa...

Väldigt stämningsfull bild med den rätta novemberkänslan, även om just den inte alltid är så trevlig ;)
Marianne