torsdag 20 november 2008

Feberfri

Efter den ilskna natten blev det en helt bra dag igår. För första gången sen D var född, kunde jag ligga i sängen i fem timmar efter att jag hade fört D till dagis. Å andra sidan har jag nog inte haft en såhär aggressiv flunsa heller, har mest haft lite stegring och känt mig trött och hängig, igår fanns det inget annat val än att ligga i säng. Hade 38 graders feber hela dagen. Är verkligen tacksam för dagis, D fick leka och springa av sig, jag fick vila. I natt har vi sovit gott, jag vaknade utan feber, så om den inte stiger i dag, tänker jag fara på möte till flyktingförläggningen i kväll och ett annat "möte" där vi ska diskutera Tolles bok. Jag vet att det är på gränsen, borde egentligen stanna hemma ännu i dag, men ska försöka vila på eftermiddagen. Hade inte bokat dagis för i dag, eftersom jag visste att jag hade program på kvällen och hade lyckats hitta en barnvakt. Hur jag får D att lugna sig så länge vet jag inte...men funderade på video och saltriskaka nere med mommo.... I morgon hade jag bokat en dag för att skriva - nu har jag ju ingen intervju gjord, men ett annat projekt på gång, som jag redan suckade över för en vecka sedan. Få se om det lyckas i morgon!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej huh huh va jobbigt du haft/har det. Sänder massor med krya på dej kramar !!!! Katri

Jemayá sa...

Tack Katri - natten var värst, sen har jag kunnat se det positiva i det hela...att flunsor hör till hösten och att jag hade tur då det blev så intensivt med kort!