tisdag 18 november 2008

Vi kryar på oss

I dag skulle jag haft fem timmar på lågstadiet, men bestämde mig redan i går på eftermiddagen för att stanna hemma med D. Lite smärtar det med tanke på inkomstbortfallet, men jag tror också att jag vinner i det långa loppet med tanke på hälsan. Var rädd att jag själv också blir ordentligt sjuk igår, men känner mig helt ok i dag. D behövde få vara hemma från dagis ännu, han hade ännu lite feber i natt. Tyvärr vill han inte vila, nu just har han plockat fram sopborsten och skrynklat ihop mattan. Han har helt rätt, jag borde städa. Mitt i den meningen märkte jag att han var konstigt tyst. Han stod på knäna på en stol och tittade på mig med ett litet snett leende...det hade börjat hända i blöjan. Snabb språngtur till "ankan" (ringen på toalettstolen, så han inte trillar i) - helt frivillig från hans sida - och så lyckades han också producera lite där :). Sakta, sakta börjar han bli mera positiv till toalettbestyren, men det är nog ännu en lång väg till att vi kan lämna bort blöjan.

Inga kommentarer: