onsdag 3 september 2008

Bättre rytm!

Ai, aou - igår var jag på en timme "modern dans". Fast egentligen var det en flash back från nästan 25 år sedan, då jag dansade jazzdans en tur. Nu också dansade vi till Mikael Jackson, min hjärna kom ihåg rörelserna, men min kropp kändes annorlunda...som 20-åring var det lite mindre grejs som skumpade omkring på olika ställen på kroppen :(, och jag undrar om det gjorde lika ont i musklerna dagen efter...t.o.m. halsmusklerna har ömmat i dag. Men det är bara bra - jag är så glad att jag hittat en timme, som jag hoppeligen regelbundet kan gå till, t.o.m. barnvakten är fixad. Jag vet ju att om jag inte tänder för fullt för motionsgrenen, så kommer jag mig inte iväg. Dessutom är denna timme redan 16.15, vilket jag först tyckte var en konstigt tid, men som sist och slutligen är jättebra, har inte hunit "tvina" för dagen. Hoppas den leder till att jag kommer ihåg att röra på mig så mycket som möjligt veckans andra dagar också!

Känns som om jag småningom får lite grepp om vardagen igen - i dag var faktiskt ganska "normal". Hade jobb med lokaltv på förmiddagen, D var hos våra grannar, de pensionerade, för första gången. Allt gick bra, men eftersom han är så snorig, var han så trött så han inte orkade spjärna emot, utan somnade på eftermiddagen. (hurraa!) Jag fick med andra ord min vanliga paus - hann skriva en råkopia av intervjun jag gjorde igår kväll och göra andra små jobb. Dessutom var en tv-reparatör hit i dag. Gamla tv:n funkar, i allafall tillsvidare, och efter många svordomar (är rädd för när D ska börja imitera mig med dem :( ), och kånkandet ner av D, som "hjälpt" med att dra ur sladdar och trycka på knappar då jag på nytt skulle installera tv:n på vinden, fick jag dvd:n och digiboxen att funka bättre än förr. Jag har vetat att det varit något fel, men inte haft ork att börja koppla om för att se vad det kan vara. Nu fick jag det gjort också, och nu behöver jag inte stänga av digiboxen för att kunna se dvd:n och tvärtom, de har varsin kanal.

Gusti (eller "Gusta", som D också säger) växer så det knakar, och har rätt bra vänjt sig med D. Tyvärr är Fia svårtflirtad, hon fräser ännu åt Gusti. Toleransavståndet är ca 30 centimeter, så det är inte så illa. Vi får hoppas att hon ännu smälter...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Någon sa åt mig en gång, att katter är avundsjuka på mattider, och att om man skaffar ett till husdjur så måste man se till att den "gamla" katten klart och tydligt får mat först. Det har väl med något hierarkiskt att göra. Vet inte om det funkar, men kanske värt ett försök?

Jemayá sa...

Matilda: ojdå, då Fia har kommit in med sina möss, som hon bara släpper loss, har jag gett dem till Gusti - säkert sårat henne dödligt :(. Men bra tips, ska se till att hon får känna att hon är nr ett ännu :)