måndag 15 september 2008

Höstförkylning igen

Jag börjar småningom undra om det är en tillfällighet att jag blir förkyld då jag fysiskt ansträngt mig med något ovanligt...Efter första danstimmen fick jag snuva, nu blev det feber och allmän hängighet efter jogan i lördags. Det var kallt att ligga och meditera på golvet, trots filt och yllesockor, och redan på kvällen hade jag ont i halsen. Delvis är det tur i oturen att också D blev sjuk igår, nu får vi ta det lugnt tillsammans i dag. Farmor och farfar åkte nyss hem - faffa har fixat upp vår gamla traktor, så jag kan troligen använda den till snöskottning i vinter. Härligt med "en man i huset" :), jag är mycket tacksam, har ju ingen far eller bror (eller syster för den delen..) som jag "naturligt" kunde be om hjälp av, nu har faffa dykt upp som en "räddare i nöden". Nåja, akut nöd hade jag inte, men härligt att få påbörjat lite uppredning i uthusen också, till det behövde jag någon som kan hjälpa mig bära saker och ting.

Huvudet är så tjockt så jag knappt kommer på ord...ska joina D på soffan framför tv:n - hoppas ni får en frisk och trevlig vecka!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det är lätt att bli förkyld när man redan är lite trött och hängig. Då biter sig basilluskerna fast väldigt snabbt.

Anonym sa...

Krya på dej. Nu e det vila och varm saft av svarta vinbär som gäller.kram katri

Annika sa...

Krya på dig, Ulla!! Inte kul mned förkylning. Hoppas du har tid att kurera dig.
Kram!

Anonym sa...

Krya på er där i hemknutarna! Många hälsningar från storstan.

Anonym sa...

Hej! Krya på dej/er hälsningar av oss på steinbackan. kram

Jemayá sa...

Matilda: ja suck. Känns frustrerande då jag nu både har motivation och möjlighet att regelbundet motionera åtminstone en gång i veckan, för att få upp konditionen och motståndskraften, så sätter dessa förkylningar käppar i hjulen hela tiden.

Katri: gör "hemlagad" havtornssaft istället - vi har bär i frysen, spiller hett vatten på dem och hoppas det fungerar som vitaminbomb :).

Annika: tack, som tur var hade jag inget jätteviktigt nu i början av veckan. Lite harmt att missa en tjejträff igår och danstimmen ikväll, men få hoppas att jag skulle bli av med detta en gång för alla nu genom att ta det lite lugnare (vilket ju är möjligt då D int heller är i tiptop form).

Victoria: tack - hoppas ni mår bra i storstan!! :)

Ni på Steinbackan: troligen syns vi tyvärr inte i morgon heller :(, hoppas ni hållits friska!