lördag 6 september 2008

Ledig lördag igen

Denna bild borde ha varit med i förra inlägget också - vår nya familjemedlem. Här har han somnat i min famn framför datorn en kväll. Han är rätt pratsam, men verkar bli en mjuk och "hänsynsfull" (om man kan säga det om en katt!) kissemiss. Inte så modig och framåt som Nalle var, vilket kan vara bara bra, och han har inte heller hunnit lära sig "dåliga" (dvs andra) vanor i någon annan familj.

D är igen hos sin pappa över natt. Jag tog en liten tupplur då jag kom hem från att ha fört honom, är fortsättningsvis förkyld och trött, så pappa-besöket kom lägligt.

I går flyttade jag ut pinnsängen och tog in Ds nästa säng i sovrummet. Jag är inte redo för att han sover i eget rum än, men det började bli så tungt att lyfta honom över kanten, så nu känns det bra igen. Lite nya vindar i sovrummet :) (" -live", bäddar aldrig sängen och dit samlas allt möjligt nödvändigt, som snytpapper nu just...och Fia var faktiskt där i morse också, för första gången sen Gusta kom för två veckor sedan).

Sen börjar jag greppas av bloggfeber - alla dessa intressanta bloggar på olika håll i världen!! Började göra en lista av fredagsbloggarna, men det tar jättelänge och nu vill jag hinna göra något annat också, denna "min" dag - t.ex. dammsuga :(. Nödvändigt ont, men sen hade jag tänkt plocka fram penslarna igen och ge mig i kast med Ds vägg, har inte målat där sen i våras. Skulle verkligen vilja börja få den klar, men det kan ta en tid än. På foto den delen som är så gott som klar, lite finjusteringar behövs, och den vita apan uppe till höger tänkte jag ta bort, tror att den kan se skrämmande ut på natten.

7 kommentarer:

Annika sa...

Det är så roligt att ha varit i ditt hus!! NU vet jag ju precis hur det ser ut...
KUL att du hoppar på temat förresten!!

Jemayá sa...

Ja, "live" är ju alltid annorlunda :). Tusen tack till dig för din fina blogglänklista - känns att jag via den (och din blogg!) kan resa lite, trots att jag hålls hemma :)

Anonym sa...

Är det sant....du bäddar aldrig sängen?! Det betyder att jag har en själskompis i dig...för det gör inte jag heller....varför lägga tid på det då man ska dit strax igen... Fast när jag bjuder gäster, då brukar jag släta över den...det måste ju synas nånstans att man ansträngt sig lite..

Anonym sa...

Jag läste någonstans att det är bra att lämna sängen obäddad, eftersom kroppen avger fukt under natten och när man bäddar så liksom stänger man in fukten.

Att det är mer hälsosamt att låta lakanen lufta och att det då inte blir så mycket kvalster i kuddar och täcke. Sedan dess bäddar jag sällan sängen, dammallergiker som jag är. Ibland slätar jag ut täcket sådär halvdant, om jag blir irriterad på att ha obäddat.

Anonym sa...

Här bäddas det inte heller, endast när vi ska dammsuga i sovrummet och behöver få bort sängöverkastet som annars ligger på golvet...
Väggen ser helt underbar ut, får mej att tänka på Bengt Eldhs målningar, de har också mycket starka färger och massvis med underbara detaljer (fast inga lejon...).

Jemayá sa...

Gunilla: jag tycker jag har annat att göra än att bädda den för mig själv, jag bryr mig inte, och inte heller D :). Ibland vid riktigt speciella tillfällen kan jag sätta ett överkast över...men det är mycket sällan.

Matilda: va bra, nu har jag ursäkt att ta till - hälsosamt :)!

Katt: vem är han, inte hört namnet?

Anonym sa...

Sorry, jag skrev lite fel på namnet: Bengt Elde ska det vara. Kolla in www.mamut.net/elde/default.htm så ser du en del av vad han har målat. Min favorit är Midvinterträdet, men jag skulle nog glatt hänga upp nästan vilken som helst av hans tavlor. Jag har en på köksväggen, så jag blir glad varje morgon när jag sätter mej vid frukostbordet.