fredag 19 september 2008

Friday show and tell - later!

Det är sällan jag varit så ivrig över att få fara till läkaren. Strandmammans tips om angina fick mig att greppa ficklampan och kolla halsen. Har inte gjort det tidigare, så är inte riktigt säker på vad som alltid finns där, men banne mig i, nog tyckte jag att jag såg vitgråaktiga fläckar = angina? Önskar verkligen att jag äntligen skulle ha något som går att kurera med medicin och inte bara jävliga virus, som det inte går att göra något åt. Så det jag hade planerat för fredagstemat måste vänta till sent i kväll, behöver nämligen mörker för det... :)

ps. efter läkarbesöket: "lindrig tonsillitis" (halsen gjorde förstås inte ont i morse, fast inga halstabletter hjälpte då jag skulle gå och lägga mig i går), men jag fick penicillin, eftersom jag mer eller mindre bönade och bad :). Farväl alla jävla bobbor i kroppen, här ska det storstädas inombords!!!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Då tittar jag in i kväll igen , hoppas det går bra för dig.

Annika sa...

Angina? Alltså menar du streptokocker? Halsfluss? När du skriver angina tänker jag på angina pectoris :-)

FEEL Better!!!

SER fram emot att se, och höra, ditt tema senare...

Anonym sa...

"Storstädning inombords". Vilket genialt uttryck. Det borde man faktiskt utveckla...hehe. Ha en riktigt bra helg och krya på dig!

Petchie75 sa...

Usch och fy för halsont - jag får ofta streptokocker när jag är förkyld, inte roligt speciellt inte när de ska ta halsprov... Hoppas att det blir bra snart och jag ser framemot ditt fredagsinlägg, ikväll eller i helgen ;-)
Krya på dig!

Jemayá sa...

Tack Barbamamma, hoppas du gör det :). Ska titta på din blogg under veckoslutet, då jag har mera tid!

Annika: här säger man alltid "angina" för halsont och feber...kanske det motsvarar svenskans "halsfluss", vet itne. Men skoj är det inte! Jag hoppas i allafall att så småningom bli bättre, då jag nu äntligen har medicin.

Tack Victoria! Egentligen hade jag tänkt att jag borde göra en kort höstfasta, det skulle ha varit en ordentlig upprensning, men så kom dethär emellan igen.

Petra: Tack! Läkaren jag var till kikade bara in i halsen, frågade inget annat, satt och funderade en stund och skrev sen ut penicillin...inga prov, inga frågor. Jag skulle inte kalla honom speciellt grundlig!

StrandMamman sa...

Nå men bra att du iaf fick penicillin, även om läkaren tydligen inte var precis grundlig i sin undersökning. Jag har tur som har "privatläkare" för öron-näsa-halsproblem, dvs min farbror i norra grannstaden. Men anginatest kan göras av hälsovårdare, det finns ett snabbtest, hann inte nämna om detta innan du skrev att du har skaffat läkartid. Krya på dig!

Jemayá sa...

Tusen tack Strandmamman för ditt tips, hade inte alls kommit att tänka på att jag kunde ha något annat än virus nr 50-11 för i år!

aussiekicki sa...

Fy vad jag hajade till när du skrev anginga. Det betyder kärlkramp i sjukvårdskretsar. Hoppas att du känner dig bättre snart!