torsdag 29 maj 2008

Diet i motvind osv

Jag hade bestämt mig för att väga och mäta mig varje tisdag - och ha måndag som saft och fruktdag, så jag säkert skulle kunna glädjas på tisdagen :). Tänkte skippa det förra tisdagen, för dieten har haft motvind hela tiden. Har i över två veckors tid (börjar snart bli tre förresten) haft från och till flunsasymptom, har inte vågat motionera desto mera, har varit tvungen att sova på dagen vissa dagar. Sen hade vi ju middagen i lördags, med glass och kaka som efterrätt, och i går då jag var så orolig så blev det mycket sött då jag vankade omkring och väntade på katten!! Men glädjande nog var det enda som hade hänt i tisdags att magen växt med en halv centimeter - det kan jag leva med :). Det är klart, förändringar sker kanske inte direkt, men å andra sidan har jag jobbat mera utomhus genast då det funnits chans till det, kånkat mullsäckar etc, så kanske jag satt sprätt på mera kalorier också. I tisdags stack jag till stan då D somnade, hade en massa ärenden att uträtta. Men satsade också på att i lugn och ro gå omkring i en market och fundera på vad jag kunde behöva. Bland annat handlade jag lite skönhetskrämer i apoteket - föll pladask för en kräm att sätta runt ögonen - den lovade nämligen att ta bort mörka ringar!

Tiden gick, blev jättehungrig och till sist bestämde jag mig för att synda riktigt ordentligt. Förenade nytta med nöje - hämtade en hamburgare från Mäcken och körde till biltvätten - fick äta i lugn och ro medan allt damm från bilen putsades bort. Ah! Till saken hör att här är jättetorrt, kommer inte ihåg när det sist skulle ha regnat ordentligt, och kör man på skogsvägar är bilen närmast vit :(. Trädgården skulle också behöva regn, men inget har lovats ännu denna vecka.

Nätdeitingen knagglar sig fram, började smått brevväxla med en man i Jyväskylä, men det är som att trampa i tjära, jag frågar och frågar, han svarar knappt och frågar inget av mig, så det får vara. Däremot blev jag eld och lågor över ett mail jag fick från England, tyvärr utan foto. Det verkade för bra för att vara sant, och då jag skrev det också har jag inte mera hört något, suck! Det var för bra för att vara sant! Annars finns det gott om äldre män som söker kvinnor mycket yngre än dem själv....Men en man som närmar sig 60 är ju nästan pensionär - och det känns verkligen inte som något jag är ännu! Så jag väntar vidare på att kanske ännu få ett mail av någon som det säger klick med - där både han och jag gillar vad vi ser och hör och vill jobba vidare från det. Nog är det ju konstigt om det inte ska finnas någon out there för lilla mig också!!!

4 kommentarer:

StrandMamman sa...

Säg till då du hittar en creme som verkligen tar bort mörka ringar...

Bra att katten kom tillrätta, inte roligt då någon saknas.

Jag borde också skippa sötsakerna och sockret nu, det börjar igen bli för mycket av det goda. Du har kommit igång bra, så ge dig inte! Tänk långsiktigt!

Anonym sa...

I alla tider har det funnits kostråd om
hur vi skall äta.
Vem minns "Ät 6-8 brödskivor om dagen"?
Vissa kostråd etsar sig fast och är svåra att bryta
även om man försöker.

Färre kolhydrater bästa bantningen !
Själv har jag tagit ner vikten från 145
till 75 kg med att äta mindre kolhydrater.

Kan vara bra att läsa boken FETTSKRÄMD
av Litsfeldt Lars-Erik

Eller läs Sture Skaldeman bok
som gick ner från 140 till 80 kg
för en 5 kanske 6 år sedan,
med lågkolhydratkost och håller vikten än.

Själv äter jag närmast enligt Atkins metoden
bäst men kanske dyraste metoden.

Kan rekommendera !

Mvh. Henrik

Anonym sa...

Ja det skulle nog få regna här i Vörå också! Dammigt som bara va.

Vad bra du kommit igång med din diet! Det är nog skönt då midjemåtet minskar och byxorna inte känns små mera :).

hälsar B-M

Jemayá sa...

Strandmamman: tack för preppandet - har faktiskt försökt skärpa mig lite igen!

Henrik: tyvärr har jag inte tid att läsa böcker nu just, men tack för tipsen! Det verkar funka med sockerstrejk för mig, sakta men säkert händer lite ett och annat!

B-M: jo, det är uppmuntrande då man ser att något faktiskt händer. Fast jag är päronformad, så midjan är det inget problem med....