måndag 19 maj 2008

Oh no!

Såna där djupdykningar, som jag hade i helgen, brukar leda till att jag får ändan ur vagnen och gör någon förändring. I går tänkte jag att eftersom jag då inte har möjlighet att söka mig till platser där man kanske kunde träffa någon ledig man (de måste ju finnas, hör hela tiden om skilda som direkt hittar en ny, hur/var lyckas de med det?!), så får jag ge mig dit jag kan. Alltså nätet :(. Tänkte att jag försiktigt ska kolla vad som finns där. Men så har de som gjort upp match.com (som är det enda jag känner till) inte tänkt det - att man i lugn och ro ska kunna surfa runt och välja och vraka. För att överhuvudtagen se någon annons skulle man registrera sig...jag testade mitt lösenord från förra gången, som jag faktiskt kom ihåg! Det var ett kort försök i höstas, drog mig ur nästan med detsamma när jag märkte att jag direkt blev defensiv och kände att jag fick angst av det hela.

Nu fanns plötsligt hela min gamla profil där. Ok, tänkte jag MEN JAG BETALAR INGET. Men det funkar ju inte så. Innan jag visste ordet av hade jag fått mail - men det kunde jag inte läsa, om jag inte hade grävt fram kreditkortet. Tänkte att det är säkert från match.com och där står ungf "välkommen" så jag struntade i det. Men sen i dag kom det ett till, och då kunde jag inte motstå, tänkte att jag testar "gratis tre dagar" - men för att få det, måste man ge kreditnummer, och välja alternativ för tid - och sen rullar det på om man inte säger upp det hela. Så nu har jag sen ändå en annons/profil på match.com och betalar för en månad....men jag tänker inte ta stress för det. Jag tror inte männen får samvetskval om de inte svarar på "blinkningar" som man får, eller på email, nu tänker jag inte heller göra det. Till exempel har jag satt som övre åldersgräns 50 och jag har redan fått flera blinkningar och ett email av män långt över 50. Tyvärr är det ett kallt faktum att jag aldrig känt mig attraherad av män som varit mycket äldre än mig (behöver verkligen inte någon "fatherfigure"), snarare tvärtom :). Så om det inte är något riktigt speciellt med typen, så ignorerar jag dem helt kallt.

I varje fall är det skoj att jag får mera mail plötsligt :). Redan det muntrar ju upp!

Inga kommentarer: