torsdag 29 maj 2008

ÖT

Vi har fått en ny tidning här i trakten - Österbottens Tidning. Österbottningen (bas i Karleby) och Jakobstads Tidning gick samman - äntligen! Innan D prenumererade jag på både JT och Vasabladet, men sen slogs de redaktionerna ihop och det var frustrerande att betala för två tidningar med mer eller mindre samma innehåll. JT kunde vara bara några sidor, så här emellan har jag haft VBL, men missat rätt mycket annonser och små notiser om vad som händer här i trakten. Nu har jag då ÖT, och Vbl på veckosluten. Jag tycker det är så naturligt som något kan vara att de svenskspråkiga nyheterna från Jakobstads och Karlebytrakterna hör ihop. Det som jag saknar från Vbl är kolumnerna som fanns i Vbl, mera insändare och internationella nyheter. Jag saknar inte alla gräl de tycks ha i Vasatrakten...En fördel med ÖT är att den är tunnare än Vbl, hinner alltså lättare läsa den, men samtidigt känns det lite som "var det allt...?". Kanske man borde hitta någon bra internationell...eller svensk tidning på nätet att läsa - tips?

Inga kommentarer: