tisdag 20 maj 2008

På rätt väg

Hurraa, en vecka av "diet", som närmast är sockerstrejk och allmänt hårdare kontroll på vad jag sätter i munnen. Magen har helt synligt minskat varje dag, 5 cm har försvunnit redan! I låren sitter det alltid tajtare för mig, men också en halv centimeter har försvunnit, det är på rätt väg! Två kilo har jag också gått ner på lite över en vecka. Sötsuget har minskat, fast det kommer stunder av det ännu. Hade tänkt att jag har måndagar som saft och fruktdag, men var så risig ännu igår, så jag orkade helt enkelt inte stå och skala och pressa frukt. Egentligen känns det inte som om jag är på diet, eftersom jag ändå äter det mesta. Bröd försöker jag undvika, men någon brödskiva har nog slunkit ner. Har börjat känna mig mätt igen då jag äter - det känns sunt! Fotot är från mitt första qigongläger i Kronoby för ca fyra år sedan, har anmält mig i år också, men vet ännu inte hur jag ska ordna med D så jag kunde vara där lite mera, kanske t.o.m. över natt. Det skulle vara det bästa, då får man tankat energi för flera, flera veckor framåt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

qigongläger låter intressant...jag skulle gärna komma på det men jag tror att det krockar med någonting....

Jemayá sa...

kan verkligen rekommendera qigongen, och speciellt lägret (2 hela dagar + två halvor), man är nästan som en ny människa en lång tid efter det!