onsdag 28 januari 2009

Besök på bädden

(åååh vad nätet är långsamt ikväll, då jag "bara snabbt" vill skriva något)

Mamma var på ett sätt ännu bättre i dag, kan prata med henne nästan som förr och hon har inte lika ont mera. Dessutom har hon fått en superfin madrass, som på något sätt reglerar sig själv så risken för liggsår minskar. Tyvärr hade infektionsvärdet igen gått upp och jag tror hon hade feber, hon tyckte själv också att hon hade det. Sätter med ett suddigt foto på henne och D, men jag tycker själv det är gulligt. Hinner inte skriva mer nu just, ska ringa i morgon direkt från morgonen och höra vartåt det nu bär av.

6 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Vad skönt om hennes tillstånd stabiliseras och blir bättre. Hoppas att infektionen klingar av snart.
Kramar!

Anonym sa...

Fin bild, bra att D är med o hälsar på mommo ofta! Både för henne o honom. Barnbarn är medicin åt mormödrar!

Anonym sa...

Men vilken fin bild! Jag får tårar i ögonen då jag tittar på den! Det är nånting så innerligt och varmt över fotot, det visar en fin samhörighet mellan D och mommo!!Hoppas att de kan ge någon medicin som får bukt med infektionen hon tycks ha!
Marianne

Anonym sa...

Vilken fantastisk bild! Den säger ALLT.
På tal om bilder: Tack för inbjudan till vernissagen på Rådhusgalleriet i Nykarleby! Tyvärr är jag upptagen den kvällen, men jag hinner kanske se fotoutställningen en annan gång.
Allt gott till dig, D och mommo!
Kram.
Maggi

Anonym sa...

Tårarna kommer i ögonen på mej också, när jag ser samhörigheten, känslorna, kärleken, omtanken, saknaden, livsglädje....dendär bilden säger faktiskt ALLT. Väldigt rörande! kram Katri

Jemayá sa...

Saltistjejen: nu har vi tranbär med i kampen också så jag är mycket hoppfull :)

Ann-marie: såär det, tyvärr blev D lite frustrerad idag så jag fick inte på honom ytterkläderna tillbaka och fick bära honom till bilen...men han var säkert trött efter dagis. Tror vi måste ta "bäddenpaus" i morgon med honom.

Marianne: jag tycker också om fotot, även om det tekniskt sett inte är så bra. De var så söta med varandra!

Maggi: TAck! synd att vi inte ses i Nyykaabi, ska försöka fara (för jag kan säkert ta med D då).

Katri: vi får hoppas att de kunde få många sådana här stunder tillsammans ännu!!! kramar